Kalle_B
Aktiv medlem
HockePocke skrev:
Kalle!!!!! Du har e-post!!!!
En liten ändring, miss av mig :-/
Ersatt din gammla bild nu
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
HockePocke skrev:
Kalle!!!!! Du har e-post!!!!
En liten ändring, miss av mig :-/
Denvitaharen skrev:
Rikard, du skulle se vi som åkte i D200a bilen, de var blöta!
Den ska vara vädertätad och det testade vi banne verkligen Men min lever än och det tror jag även de andras gör
Däremot fick jag prata engelska med en japan utanför Operan, kl 01.30 på natten som undrade varför jag tog kort så sent på natten, i det dåliga vädret, tror jag iaf.
m.bucht skrev:
Kanske är det någon som känner igen denna vakten?
Här får ni inte fotografera om ni har så stora kameror med långa telen, men det är helt okay med kompaktkameror, konstigt resonemang tycker jag.
Håller ni inte med mig, många utav er var ju inte ens inne på området!
m.bucht skrev:
Kanske är det någon som känner igen denna vakten?
Här får ni inte fotografera om ni har så stora kameror med långa telen, men det är helt okay med kompaktkameror, konstigt resonemang tycker jag.
Håller ni inte med mig, många utav er var ju inte ens inne på området!
Gersemi skrev:
he, he.. vet ni vad.. vet inte om jag vågar erkänna det.. men den parkvakten är en gammal bekant till mig.. han och hans fru hade tobaksaffären här nere på gatan förr
Ellix skrev:
Tvivlar stort på att de har något lagligt stöd för att förbjuda fotografering utanför området, oavsett kameratyp. Fast det var kul att för ovanlighetens skull ha riktig nytta av sin lilla kompakt med vridbar skärm - perfekt för att sitta och låtsas som om man bara kollar sin kamera, synd bara att man får vänta till nyår med att publicera de bästa bilderna pga PUL-reglerna, men det var kul ändå.
Nikk skrev:
Kan ni förklara vad PUL innebär.
Är det så att bilder tagna på personer inne på Liseberg inte får användas som tävlingsbidrag såvida men inte har deras medgivande?
m.bucht skrev:
Nu så var jag ju inte ute efter att hänga ut en specifik person, utan bara visa en bild på en parkvakt med oigenkänligt ansikte för att han inte skulle kännas igen.
Saken var ju den att det var ju fotografer som blev tillsagda att inte fotografera utanför parkområdet, vilket jag inte kan förstå att dom kan hindra oss till, eller har jag fel?
Gersemi skrev:
Jag håller med dig.. men tydligen är det vad dom sa iallafall.. även Lisebergs tomtmark utanför grindarna också...Sedan så tycker ju jag personligen att Liseberg är lite väl hysteriska här.. Vad skada gör man om man står utanför grindarna och fotar.. och om det nu är så att dom är rädda för att man gör det i kommeriellt syfte.. tycker jag det låter lite väl långsökt.. Utan mer som prestige från deras sida.
m.bucht skrev:
Sökte lite på www.liseberg.se och hittade denna texten:
"Höll du din kamera beredd under din vistelse hos oss och fångade ett favoritkort? Skicka då en kopia av det till oss så deltar du i vår fototävling med chans att vinna fina priser:"
Dubbelmoral eller...lite förvirrad blir man ju!
Nikk skrev:
Kan ni förklara vad PUL innebär.
Är det så att bilder tagna på personer inne på Liseberg inte får användas som tävlingsbidrag såvida men inte har deras medgivande?
m.bucht skrev:
Glömde denna texten:
Märk mailet med "Fototävling". Kom ihåg att skriva var motivet är taget. Vi kan komma att använda era bilder i vår framtida marknadsföring.
Man kanske skulle maila in ett bidrag ;-)
Gersemi skrev:
och låta dom tjäna en hacka på ditt foto ;-)
Nja.. kanske skulle man istället maila dom och fråga varför dom stoppar folk som vill fota.. när dom samtidigt vill ha in bidrag?
Håller med dig.. dubbelmoral!
Ellix skrev:
He he, man kanske skulle kunna tjäna en hacka på att råka komma med på ett foto som används i Lisebergs marknadsföring och sedan stämma dem!