Annons

Vad säger Ni om årets största fototävling i Göteborg, Gubbar och Tanter??

Produkter
(logga in för att koppla)
1. Kalle Bexelius
2. Agnetha Lundberg
3. Mattias Thorstensson
4. Kenneth Eriksson
5. Jens Molander
6. Jörgen Stjernström
7. Hampus Lundgren
8. Anders Bolin
9. Rikard Weiler
10. Fabian Fogelberg
11. Janne Bernhardsson
12.

Ok nu ser det ut som att jag har trixat till det med tidern så man kan vara med
 
Jag har suttit uppe i skogen hela sommarn och missat det här. Själkvklart hänger jag på, jag bor ju nästan där.

Det låter som en bra uppladdning inför plugget som drar igång måndagen efter.
 
1. Kalle Bexelius
2. Agnetha Lundberg
3. Mattias Thorstensson
4. Kenneth Eriksson
5. Jens Molander
6. Jörgen Stjernström
7. Hampus Lundgren
8. Anders Bolin
9. Rikard Weiler
10. Fabian Fogelberg
11. Janne Bernhardsson
12. Niklas Eriksson
13.
 
Men vad kul.. nu börjar det bli lite intresserade. :)

Men hallå.. var är tjejerna.. skall jag vara ensam tjej igen.. eller skall vi säga tant ;-)

Kom igen nu Göteborgstjejerna här på fotosidan.. var är ni nånstans??
 
jao.. jag förstår icke detta... på Fotosidan VET jag att detfinns massa Göteborgstjejer, men dom verkar synnerligen svåra att få med på dessa fototräffar... Men jag låter dig Agnetha få agera språkrör och locka hit lite damer... :)
 
Kalle_B skrev:
jao.. jag förstår icke detta... på Fotosidan VET jag att detfinns massa Göteborgstjejer, men dom verkar synnerligen svåra att få med på dessa fototräffar... Men jag låter dig Agnetha få agera språkrör och locka hit lite damer... :)

jo du.. jag som inte känner några.. trodde det var ni killar som gjorde.. men ack vad jag bedrog mig :)
 
Låter kul det här :) Måste man ha en digitalsystemkamera med massa objektiv och grejer eller får man vara med även om man har en vanlig enkel liten digitalkamera? Jag är mest fotoglad amatör.. :)
 
Ziesta skrev:
Låter kul det här :) Måste man ha en digitalsystemkamera med massa objektiv och grejer eller får man vara med även om man har en vanlig enkel liten digitalkamera? Jag är mest fotoglad amatör.. :)

Vi är nog fotoglada amatörer större delen av gänget, så klart du kan hänga med.. och vad roligt då är jag ju inte längre ensam tjej.. Toppen :)
 
vad bra! :) Då väntar jag bara på att min digitalkamera ska lagas innan jag anmäler mig.. Den borde ju bli klar innan den 1e hoppas jag!
 
Ziesta skrev:
vad bra! :) Då väntar jag bara på att min digitalkamera ska lagas innan jag anmäler mig.. Den borde ju bli klar innan den 1e hoppas jag!

Theresia, vill du va med men inte fått tillbaks din kamera, så har jag en liten kompakt som du kan låna. Det är iof inte senaste stuket på den.. men tar jättebra bilder
 
Gersemi skrev:
Theresia, vill du va med men inte fått tillbaks din kamera, så har jag en liten kompakt som du kan låna. Det är iof inte senaste stuket på den.. men tar jättebra bilder

Jag har också en kamera extra, min gamla PowerShot G3, som jag kan tänka mig att låna ut.
 
Ziesta skrev:
Låter kul det här :) Måste man ha en digitalsystemkamera med massa objektiv och grejer eller får man vara med även om man har en vanlig enkel liten digitalkamera? Jag är mest fotoglad amatör.. :)

Nono, utrustning är helt ovidkommande! det primära är att ha roligt och inte vad människorna har för utrustning. Jag hoppas verkligen du kommer så att Agnetha inte känner sig ensam :)
 
Lycka till allihop! Det behöver ni verkligen om Kalle ska sköta det här! ;o)))
Hoppas på att få se alla bilderna sedan!
 
Sans skrev:
Lycka till allihop! Det behöver ni verkligen om Kalle ska sköta det här! ;o)))

Jag får väl hjälpa honom lite då. ;)

Motivkategorierna tycker jag borde ändras lite:

Från:
1st macrobild
1st natur/landskapsbild
1st djurmotiv, ej macro
1st porträttbild
1st solnedgång
1st nattbild
1st soluppgång

Till:
1st macrobild (närbild får vi säga då alla inte kan ta makro 1:1.)
1st natur/landskapsbild
1st djurmotiv, ej macro
1st porträttbild (självporträtt? fotografer in action?)
1st solnedgång eller soluppgång
1st nattbild

Sen gillar jag inte idén med collage, kan vi inte lösa det på annat sätt? be fs-killarna att lägga upp en tälingspool och så får alla rösta, även de som inte har varit med och tävlat? och så vinner fotografen som har vunnit flest kategorier? Eller så gör vi så att du fixar en sida med bilderna Kalle, och så får vi som har deltagit rösta på 6 bilder, en per kategori, och så vinner bilden med flest röster?

Kanske den främsta frågan, vart ska vi vara någonstans? Förslag?
 
tack för förslagen fabian, jag har aneckant dom.. inom några dagar komemren detaljerad plan för hur tävlingen kommer gå till, utifrån den komemr detsedan bli enklare för er att direkt se vad ni ev vill ändra på. Fram till nu har det varit mer en orientering i hur det skulle kunna genomföras och om intresse fanns.

Jag har tillgång till en webbplats där jag tänkte lägga upp bilderna och man får gå in och rösta via personliga mail till mig.

Det kommer fungera ungefär som att ni skickar alla bilder till mig via mail, jag komemr sedan lägga upp dom på hemsidan med ett nummer bara. Sedan får alla rösta på sidan som vill genom att skicka mail till mig om vilka nummer dom gillade bäst.

Jag kommer också kolla så att personen som röstar inte röstar på sitt eget nummer för att eliminera fusk. den som verkligen vill fuska komemr säkert kunna gå runt det, men vi får hoppas alla är ärliga. Man får en viss tidpå sig att rösta, tex 2 dagar...

men mer info kommer.. jag håller på o skriver... :)

Känner ni några som kan tänkas vilja vara med, behöver ej vara FS medlemmar så försök dra med dom! Fler medlemmar = finare pris alternativt fler priser! och troligtvis roligare!
 
Intresserade fram till idag:

1. Kalle Bexelius
2. Agnetha Lundberg
3. Mattias Thorstensson
4. Kenneth Eriksson
5. Jens Molander
6. Jörgen Stjernström
7. Hampus Lundgren
8. Anders Bolin
9. Rikard Weiler
10. Fabian Fogelberg
11. Janne Bernhardsson
12. Niklas Eriksson
13.



Snart kommer denna intresselista försvinna och det kommer bli en BINDANDE lista. Detta för att jag ska veta exakt hur många som kommer och kunna planera vissa saker utifrån detta. Tänk också på att deltagarantalet är direkt förknippat med priset/priserna. Avgiften på 100:- går inte till mig utan oavkortat till priser.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.