ANNONS
Annons

Vad ledde till ditt genombrott som fotograf?

Produkter
(logga in för att koppla)

Da2

Aktiv medlem
Jag har länge funderat på er som går från hobby till yrkesfotografer och vad det var som gjorde att ni gick från att måttligt intressanta till att bli fullbokade heltidsfotografer. Jag skulle helst vara intresserad av hur det gick till för er bröllopsfotografer? Det jag skriver om är alltså om ni fick en AHA-känsla, att ni började göra något som ni tidigare inte hade gjort som fick det att lossna. Kanske att marknadsföra sig på ett annat sätt? Eller var det bara att ni gav det tid?

Tack alla för era svar.
 
Jag blev anställd som fotograf direkt efter gymnasiet. Sen drog jag igång min egen firma vid sidan av. Det är 20 år sedan nu. Nu jobbar jag inte längre heltid som fotograf, men jag är fullbokad på min deltid som frilansfotograf.

Det tar tid att bygga upp en kundkrets och få intäkter som medger en heltidslön.. Därför kan det vara en bra idé att kombinera en deltidsanställning med att vara frilansfotograf. Dessutom kan man då lättare göra de investeringar i utrustning som kan behövas.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.