Malin Bengtsson
Ny medlem
Måste man vara bra på fotografi eller räcker det med att man är en slags bollkalle? Det är olika beroende på fotograf förstår jag. Vad brukar krävas...?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inte kräva lön? Skämtar du nu?
Inte kräva lön? Skämtar du nu?
Måste man vara bra på fotografi eller räcker det med att man är en slags bollkalle? Det är olika beroende på fotograf förstår jag. Vad brukar krävas...?
He, måste vara sjukt svårt att hitta ett ass utan fotodrömmar.Jag är yrkesfotograf och jobbar främst med reklam. Jag betalar avtalsenlig lön. Försäkrar min anställda i Fora även om de inte är ett krav. Jag vill att min arbetsplats skall vara attraktiv och kännas trygg och rolig att gå till.
Kraven jag ställer på en assistent är att det finns driv och att assistenten vet vad som skall göras och när det skall göras. Assistenten skall tillföra mervärde för kunden och på så sätt får kunden mer bilder för sina pengar. Assistenten har inte rollen att lära sig bli fotograf. Assistenten är assistent och förväntas assistera fotografen. Att hitta duktiga assistenter i Sverige är extremt svårt på gränsen till omöjligt. De flesta som söker assistentjobb ser jobbet som en betald utbildning till fotograf. Så ser inte jag som arbetsgivare och fotograf på assistentens roll.
Att jobba gratis är inte rätt väg då utnyttjas man och värdet på det man gör kommer att förbli noll.
Klas
He, måste vara sjukt svårt att hitta ett ass utan fotodrömmar.