Annons

Vad kostar det? [Sigma 50-500 i Thailand]

Produkter
(logga in för att koppla)

saga-87

Ny medlem
Jag undrar vad ett sigma 50-500 för nikon kostar om man köper ett sånt i thailand.
någon som har koll på vad de kostar eller vart man kan hitta på ett ungefär vad det kostar?
ska nämligen snart till thailand och har planer på och köpa ett sånt där när jag är där men skulle va kul och veta vad det ligger på.

hoppas det finns nån som vet eller vart jag kan vända mig.
 
Har varit i Thailand. Funderade också på att handla bla optik där. Men det var i stort sett lika priser som hemma, så jag skippade dom planerna.
Dessutom kan det bli strul med garantin.

Så, mitt råd är att köpa här hemma. Då får du ju också möjlighet att "testköra" innan du åker.
 
Har varit i Thailand. Funderade också på att handla bla optik där. Men det var i stort sett lika priser som hemma, så jag skippade dom planerna.
Dessutom kan det bli strul med garantin.

Så, mitt råd är att köpa här hemma. Då får du ju också möjlighet att "testköra" innan du åker.

Jah handlar all min optik i Bangkok. Och har gjort sa i 10 ar. Priserna ar klart lagre an i Sverige. Man far aven tillbaka momsen pa flygplatsen nar man aker hem. Men man tjanar mer pa Canon och Nikon optik an pa Sigma. Canon optik har battre garanti villkor an har hemma ocksa. Canon har aven varldsgaranti.
 
Min erfarenhet är att man kan göra bra klipp. Men oftats är det som Hasse säger ungefär samma priser som i Sverige. Men som sagt va det kan vara värt besväret att kolla! Som turist kan du också dra av 7% moms på priset.
 
Da gar ni till fel affarer om priserna ar samma. Alla stora affarer har klart lagre priser an Sverige. Om du ar turist eller inte har heller inget med moms avdraget att gora. Det ar antalet manader. Hur lange du stannar i landet som avgor moms avdraget
 
Scandinavian Photo 14,995 kr
CyberPhoto 14,990 kr
Thai priset i länken ovanför 9520 kr efter de 7% du får tillbaka. 10,237 kr innan avdraget.

Detta är den största och i mitt tycke bästa affären i Thailand. De säljer dock inte så mycket sigma objektiv. Mera Nikon, Canon, Zeiss och Leica
http://www.fotofile.net/
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.