Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad hade ni gjort med den här bilden i PS ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ingen dramatisk skillnad kanske,
dessutom förminskad, så skillnaden kanske inte blir så dramatisk.

Bilagor

• fotosidan10022006.jpg
    fotosidan10022006.jpg
    10.9 KB · Visningar: 1,440
Vet inte riktigt hur du vill ha det men här är ett förslag. mvh Håkan

Bilagor

• fotosidan10022006test (custom).jpg
    fotosidan10022006test (custom).jpg
    15.1 KB · Visningar: 1,438
tack för alla "bidrag" gillar nog den sista fast vet inte om jag vill ha den i svartvitt.

Satt och försökte i PS igen och fick fram detta resultat.

Försökte posta bilden här men den vill inte komma med i inlägget (har försökt med det mesta mindre än 400p och liten filstorlek)

http://www.deck.se/kc.jpg Kanske lite blåtonad

Jag använde en plugin som ökar microkontrasten, sen lite kurvor och slutligen ökade jag färgmättnaden.

photomatix heter pluginen.

Är inte riktigt säker på vad jag har gjort men jag tror jag har gjort såhär ;) :

Lite vinjetteringar härochvar, dublicera lager->gaussisk oskärpa->ändra blandlingsläge till skarpt ljus->sepia, en massa s-krurvor på de båda lagrerna och sen ihop med lagrerna. Kan berätta lite mer detaljerat imorrn om du vill, men nu ska jag sova. :)

Bilagor

• fotosidan.jpg
    fotosidan.jpg
    77.9 KB · Visningar: 1,199
Den förpassar sig själv mot osedda trakter...

Bilagor

• fotosidan10022006a.jpg
    fotosidan10022006a.jpg
    36.6 KB · Visningar: 1,143
Ja, inte vet jag, men personligen föredrar jag nog att fixa till perspektivet (proportionerna har jag ju ingen aning om, kanske tornet ska vara högre och smalare?)... Och så lite mer kontrast förstås.

Bilagor

• fotosidan10022006_2.jpg
    fotosidan10022006_2.jpg
    57.9 KB · Visningar: 603
Men att göra något roligare av ett tråkigt vattentorn är inte det lättaste... Så det fick bli något botaniskt missfoster i den här stilen...

Bilagor

• fotosidan10022006_3.jpg
    fotosidan10022006_3.jpg
    97.8 KB · Visningar: 597
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar