ulltand
Aktiv medlem
Det tror jag absolut inte. Fotosidan är utan tvekan det community jag ägnar mest tid åtNekomy skrev:
Är det på väg utför för Fotosidan?
Men ingenting är så bra att det inte kan bli bättre. Därför funderade jag på vad man kan göra för förbättringar - och samtidigt är det ju ett svar på någon av dina frågor om vad JAG upplever som mindre bra få FS.
Förslag:
Om ett foto legat uppe i två veckor utan kommentarer så tas den bort. Ett par dagar innan den försvinner hamnar den på en lista med namnet "sista chansen". En lista som ska bli lika attraktiv att titta på som "nya bilder".
Samtidigt får den som lagt upp bilden ett automail med anledningar till att bilden inte ännu fått någon kommentar. Det kan ju vara att personen själv inte är speciellt aktiv med att se på bilder, kommentera mm (att personen med sin bild inte syns). Andra anledningar kan vara att bilden är av "familjealbumskaraktär", att den är svår att förstå, att kritikerna inte vet vad som ska kritiseras pga bristfällig information om fotot etc.
En annan tanke är att en bild, oavsett kvalitet, endast ska få vara med i ett kritikalbum en begränsad tid.
Kanske varje medlem istället får ett album med bilder de är riktigt nöjda med, där man lägger foton som man... just det - inte direkt vill ha kritik på, men kanske kommentarer a la dessa "snyggt".
Som en portofolio light. Kanske kan en kritikbild efter en tid automatikst flyttas till portofolio lighten?
Min tanke med dessa förslag är att det kan skapa rotation på kritikbilder, inte att antalet ökar (snarare minskar), mer att det förändras - och att det ger bättre bilder eftersom "okritiserade" bilder försvinner (och förhoppningsvis kommer tillbaka i en bättre version).
På något sätt tror jag att de som lagt upp "familjealbumsbilder" tänker till lite om vad som kan vara "fel" på bilden när det faktiskt dyker upp ett automail med förslag på ändringar.