Albwah
Aktiv medlem
petter olsson skrev:
Visst, häftigt att kunna klona i perspektiv, men hur många använder det igentligen?
/petter
Jag avänder det väldigt ofta, tycker att det är en mycket bra funktion.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
petter olsson skrev:
Visst, häftigt att kunna klona i perspektiv, men hur många använder det igentligen?
/petter
Mamaya skrev:
Har man inte råd får man väl låta bli att köpa, och stjäla. Det finns bliigare PS som vem som helst har råd att köpa. Bara för att den stora majoriteten stjäl program är det väl inte mindre olagligt. Vad tycker du själv om att bli bestulen?
Splanky skrev:
Priserna är ju trots allt satta för oss som använder programmen för yrkesbruk.
Tror inte alla köper licens för en massa pengar för att sitta hemma och leka. Även öm det inte är försvarbart moraliskt och etiskt, Så är det en realitet.
David Appelgren skrev:
Klockren kommentar. Ja, det blir nog den största förändringen för CS2. En miljon avinstallationer och en miljon nyinstallationer av CS3 inom loppet av ett par dagar.
Pupillen skrev:
För att slippa behöva välja mellan att bli brottsling eller brottsoffer håller jag mig till Gimp.
Mamaya skrev:
Har man inte råd får man väl låta bli att köpa, och stjäla. Det finns bliigare PS som vem som helst har råd att köpa. Bara för att den stora majoriteten stjäl program är det väl inte mindre olagligt. Vad tycker du själv om att bli bestulen?
Arctic skrev:
Nej, ingen stjäl ett datorprogram. Brott mot upphovsrättslagen blir inte stöld oavsett hur många gånger man använder begrepper felaktigt.
alfin skrev:
Det som jag tycker är irriterande är Adobes prissättning i Sverige jämfört med USA. Man sparar runt 2000 kr på att beställa från B&H i NY, trots frakt och moms. Förutsätter naturligtvis att man klarar sig med en engelsk version...
Stisse skrev:
Ja det beror väl på den låga dollarkursen just nu, så är det väll med nästan alla andra prylar i USA just nu?
Stöld är att ta något som någon annan har. Att kopiera ett program, en text, en musiksnutt eller en idé är brott mot upphovsrätten. Det är inte samma som stöld, även om det ofta benämns så i folkmun. Om jag tar din bil är det stöld och du har ingen bil kvar. Om jag installerar Photoshop CS3 utan att betala är det ett lagbrott men fortfarande inte stöld. Adobe har fortfarande kvar källkoden och har inte blivit av med något, däremot gått miste om licensintäkt. Svensk moral är inte annorlunda för att man använder korrekta begrepp och brottet är fortfarande i fokus.Leifer skrev:
Smart, vi anmärker på orden och flyttar fokus från brottet. Svensk moral i sitt esse...
Tycker det är smart att välja engelsk version, antalet sidor på nätet resp böcker om Photoshop är betydligt fler på engelska än på svenska. Att priset dessutom skiljer så mycket gör valet ännu lättare.alfin skrev:
Det som jag tycker är irriterande är Adobes prissättning i Sverige jämfört med USA. Man sparar runt 2000 kr på att beställa från B&H i NY, trots frakt och moms. Förutsätter naturligtvis att man klarar sig med en engelsk version...
niklasl skrev:
Stöld är att ta något som någon annan har. Att kopiera ett program, en text, en musiksnutt eller en idé är brott mot upphovsrätten. Det är inte samma som stöld, även om det ofta benämns så i folkmun. Om jag tar din bil är det stöld och du har ingen bil kvar. Om jag installerar Photoshop CS3 utan att betala är det ett lagbrott men fortfarande inte stöld. Adobe har fortfarande kvar källkoden och har inte blivit av med något, däremot gått miste om licensintäkt. Svensk moral är inte annorlunda för att man använder korrekta begrepp och brottet är fortfarande i fokus.
Kan inte se att Roger försökte motivera något brott med "ordvrängeri" i sitt inlägg, som du kommenterade. Dessutom använde han uttrycket "brott" om förfarandet.Leifer skrev:
Precis som när någon tar dina bilder, jag vet. Och som du säkert förstår vände jag mig inte mot korrekta formuleringar utan mot individers försök att motivera sina brott med ordvrängeri.