Annons

Vad gör jag med bilden när jag kommer hem?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag ställde frågan till Adobe för ett tag sedan om hur många samtidiga installtioner som man fick göra med en licens.
De sa två samt att man bara fick använda en i taget.
Dvs jag fick inte installera den på min och dotterns dator och att vi då satt och använde programmet samtidigt...

Hur det kontrolleras eller styrs har jag ingen aning om :)

Stänger man av nätverket är det omöjligt för dem att verifiera. Däremot måste den väl vara uppkopplad 1 gång i månaden eller dylikt för att synka att du faktiskt betalat.

Hej igen
Som jag skrev tidigare har jag mest pillat i Fotoscape men även tittat lite på Photoshop.
Är det någon skillnad på dom olika programmen som finns på marknaden?
Jag tänker att jag tex ska skärpa en bild och det fungerar ju både i Fotoscape och Photoshop men blir resultatet / kvaliteten samma?

Det här är inte avsett som kritik - mer som en undran från en som kanske har en lite bredare syn på efterbehandlingen av bilden.

Ni som lägger ner en massa tid på konstrast, svart-/vitpunkt, mättnad osv.
1: I vilket syfte gör ni detta - slutligt användningsområde för bilden.
2: Har ni kalibrerade skärmar? Hur vet ni annars att all er möda är något värd? Om ingångsvärdena är knasiga blir ju inte utgångsvärdena bättre...
Jag är bara imponerad att så många lägger så mycket tid i total blindo. Förstå mig rätt, intentionen är det inget fel på - men eftersom skärmen som man använde vid jobbet blir den ENDA enhet på vilken bilden kan återges "korrekt" känns det ibland underligt.

/

Jag tror jag är med på hur du tänker, jag kan ha värsta utrustningen, ha kunskapen och gör allt rätt men om bilden visas hos någon annan så blir det fel ändå.
Sen blir det ju inte bättre av att jag inte har koll på vad som är rätt eller fel, men jag hoppas att jag snart har blivit lite bättre. :)

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto