Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vad gör du med alla bilder du tar?
- Trådstartare jri87
- Start datum
jri87
Medlem
vilken bild byrå skickar du dom till?
Jag håller på att spara ihop dom sista slantarna till en sony alpha 100 men när jag köpt den ska jag säga vad jag gör med alal bilder haha
Fast har ju min vanliga compakta kamera också men dom bilderna är mest fest bilder och så som dom hammar allehop på datorn bara som minnen.
Jag håller på att spara ihop dom sista slantarna till en sony alpha 100 men när jag köpt den ska jag säga vad jag gör med alal bilder haha
Fast har ju min vanliga compakta kamera också men dom bilderna är mest fest bilder och så som dom hammar allehop på datorn bara som minnen.
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
jag samlar de på externa diskar om du menar lagringen, samt katalogiserar med ett datorprogram så jag kan hutta. HAr snart 90 000 bilder.
Men om du avser hur jag använder bilderna så har jag ett par hemsidor med olika teman som jag matar:
www.roine.nu fotodagbok i princip, fokus resor o natur.
www.fotoportal.se och www.bilderna.se är modellbilder
www.naturephoto.se naturbilder, klart misskött sida, inte uppdaterad sen den las upp.....
Roine
Men om du avser hur jag använder bilderna så har jag ett par hemsidor med olika teman som jag matar:
www.roine.nu fotodagbok i princip, fokus resor o natur.
www.fotoportal.se och www.bilderna.se är modellbilder
www.naturephoto.se naturbilder, klart misskött sida, inte uppdaterad sen den las upp.....
Roine
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
http://roine.eu/dam_system_for_katalogisering.pdf
har jag samlat lite ideer jag snappat upp o håller på att prova för att namnge o lagra allt man ställer till med.
Roine
har jag samlat lite ideer jag snappat upp o håller på att prova för att namnge o lagra allt man ställer till med.
Roine
BME
Aktiv medlem
Var drar du gränsen här, och hur bär du dig åt för att sätta och respektera den gränsen? Jag tycker att det är svårt att slänga bilder som man innerst inne vet "inte håller måttet", men som man ändå gärna vill tro att man kan ha användning för någon gång.tarsson skrev:
det första jag gör är att ta bort de bilderna som inte håller måttet ...
BME
Aktiv medlem
Lagrar och hanterar ni era familje- och semester-bilder etc separat från era "andra" bilder ("konstnärliga" etc.)? Eller sköter ni den biten med hjälp av nyckelord etc.? Eller separerar ni inte era bilder på det sättet över huvud taget?
För det första så vill i alla fall inte jag blanda in mina familje/semesterbilder i min "fotografiska portfolio", med några få undantag.
Dessutom så känner iaf jag att man vill sätta en lite annan standard för de två kategorierna. Familje/semesterbilderna sparar man kanske även om de inte riktigt håller måttet fotografiskt osv.
Men, om man nu separerar bilderna på något sätt så blir det ju mer att hålla reda på osv.
Jag precis börjat fundera över den här saken och har inte beslutat mig för hur jag ska göra än, så jag är nyfiken på hur ni andra gör.
För det första så vill i alla fall inte jag blanda in mina familje/semesterbilder i min "fotografiska portfolio", med några få undantag.
Dessutom så känner iaf jag att man vill sätta en lite annan standard för de två kategorierna. Familje/semesterbilderna sparar man kanske även om de inte riktigt håller måttet fotografiskt osv.
Men, om man nu separerar bilderna på något sätt så blir det ju mer att hålla reda på osv.
Jag precis börjat fundera över den här saken och har inte beslutat mig för hur jag ska göra än, så jag är nyfiken på hur ni andra gör.
jri87
Medlem
Jag lägger dom bara i två olika mappar "familje, semester osv mappen" och "konstnrliga osv mappen" sen i dom 2 mapparna har jag andra under mappar tex "gotland 2007" eller "solnedgång skärgårn 2005"
BME skrev:
Lagrar och hanterar ni era familje- och semester-bilder etc separat från era "andra" bilder ("konstnärliga" etc.)? Eller sköter ni den biten med hjälp av nyckelord etc.? Eller separerar ni inte era bilder på det sättet över huvud taget?