Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vad för kamera
- Trådstartare MissMiini
- Start datum
jonas_erik
Avslutat medlemskap
Har precis fått en köpare på min nu varande kamera (Nikon D40), när jag sålt den tänka jag köpa mig en ny, dock inte över 10.000 kr.
Jag är sugen på ett annat märke än Nikon och undrar vad ni tycker är bra kameror. och varför.
För det första undrar jag varför du är missnöjd med Nikon? Det finns Nikon ,Canon , Sony ,Pentax ,Olympus m.f. som alla märke har bra kameror att erbjuda idag .Skulle ge dig rådet att åka till någon butik med stort utbud tex M.M. och där kolla vad du skulle behöva.Skulle också lusläsa tester av dom modeller du är intresserad av så du är lite påläst innan annars blir du kanske "lurad" av någon försäljare och kommer hem med något du sen ångrar. MVH.
seochtamed
Aktiv medlem
Till vad?
Vilken optik?
Prestandakrav?
Tillåtet pris?
Du ställer en fråga som bara kan besvaras med motfrågor eller jasså.
Vet du vad du vill ha?
Vilken optik?
Prestandakrav?
Tillåtet pris?
Vet du vad du vill ha?
MissMiini
Medlem
vad är det du plåtar? vad behöver du?
Jag fottar mest djur och blommor.
MissMiini
Medlem
För det första undrar jag varför du är missnöjd med Nikon? Det finns Nikon ,Canon , Sony ,Pentax ,Olympus m.f. som alla märke har bra kameror att erbjuda idag .Skulle ge dig rådet att åka till någon butik med stort utbud tex M.M. och där kolla vad du skulle behöva.Skulle också lusläsa tester av dom modeller du är intresserad av så du är lite påläst innan annars blir du kanske "lurad" av någon försäljare och kommer hem med något du sen ångrar. MVH.
Är inte missnöjd över Nikon, känner att jag vill testa något annat.
Är sugen på Olympus E-520 om jag ska byta märke, men är osäker på vad som skulle funka
MissMiini
Medlem
Till vad?
Vilken optik?
Prestandakrav?
Tillåtet pris?
Vet du vad du vill ha?
fottar mest djur och blomster, så något som funkar
prestandkrav: ja, har inte så mycket krav.
priset är max på 7.000 kr
aolsson
Aktiv medlem
fottar mest djur och blomster, så något som funkar
prestandkrav: ja, har inte så mycket krav.
priset är max på 7.000 kr
Utan speciella krav: Eftersom du funderar på Olympus - varför inte en "Pen". Det är ju en mindre rätt behändig kamera men fortfarande med rätt hyfsad sensorstorlek och bra upplösning?
seochtamed
Aktiv medlem
För makrotagningar är en vinkelsökare eller vridbar skärm rätt bra.
Optiken är nog viktigaste faktorn. Hyfsat långt makrobjektiv, så att du får avstånd till motivet, för att släppa in ljus och reflexer. Ett ljusstarkt och långbrännviddigt för djurfotografereingen.
Med din budget, lutar det väl åt bra men begagnade grejor.
Optiken är nog viktigaste faktorn. Hyfsat långt makrobjektiv, så att du får avstånd till motivet, för att släppa in ljus och reflexer. Ett ljusstarkt och långbrännviddigt för djurfotografereingen.
MissMiini
Medlem
För makrotagningar är en vinkelsökare eller vridbar skärm rätt bra.
Då jag ännu inte har någon bra inkomst så är de det priset som gäller hittils.