Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad blev fel när jag tog bilden?

Produkter
(logga in för att koppla)

meloday

Aktiv medlem
Hej!

Nu behöver jag hjälp av er proffs. Jag är amatörfotograf, fotar enbart för min egen skull och har aldrig haft någon ambition att göra professionella jobb för det har jag inte erfarenhet och utbildning för.

Nu blev det ändå så att jag i somras fick förfrågan att fota ett bröllop. Bröllopsparet var väldigt sent ute med fotograf (hur man nu kan vara det) och fick helt enkelt inte tag i någon. Alternativet var att en släkting skulle fota med sin kompaktkamera. Därför ställde jag upp.

Jag var nervös, men det gick bra och jag blev faktiskt nöjd med bilderna. Och brudparet blev det också, vilket känns väldigt skönt. Det är bara ett set med bilder som jag inte är nöjd med och jag förstår inte vad som gick fel.

Bilderna är tagna på en äng i mitten av juli, en dag med stark sol som ibland gick i moln. Under fotosessionen var solen i moln. De är tagna med Canon 7D, Canon 17-55/2,8, bländare 3,2, slutare 1/500 och ISO 100. Jag kan inte se något fel med hur jag fotat. Ändå är bilden grynig när jag zoomar in. Inte alls skarp. Utzoomat ser det okej ut, men inte alls så skarp som övriga bilder jag fotat den dagen.

Jag har lagt upp en av bilderna i mitt album i kategorin bröllop, namn: Exempelbild. Men eftersom den är konverterad till webbstorlek är det nog svårt för er att göra en bedömning. Jag skulle bli oerhört tacksam om jag fick mejla bilden i full storlek till någon av er och få en bedömning.

Hälsar Frida