Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad behövs för studio?

Produkter
(logga in för att koppla)

Carola7903

Aktiv medlem
Är gröngöling på området foto, har en Canon EOS 350D och vill börja fotogarafera på "riktigt" vad behöver jag för att kunna fotografera i studio?
Har ingen bra ekonomi nu pga friår så det lär ta ett tag att skramla i hop de olika sakerna som blixtar, paraplyer m.m.
Men under den tiden hinner jag kanske lära mig lite mer om fotografering.
Men vill föröka kanske hitta en del begagnade grejer som t ex på tradera, men jag måste ju veta på ett ungefär vad jag ska leta efter.
Vad kan tänkas behövas som "nybörjargrejer"?

KAn man göra egna bakgrunder...vill ha tips!!!

Hoppas någon vill hjälpa till och svara på mina frågor som känns dumma. :( men man måste ju börja nånstans..
 
Många av världens mest erkända fotografer började just enbart med en kamera i handen. Varför måste du ha en studio? Eller varför måste du ha blixtar? Ett fönster på ena sidan och ett stort vitt papper på andra sidan, ja då har du två ljuskällor helt plötsligt.

Hälsningar

Robert
 
Inte mkt igentligen...

Du kan fota studiobilder med mkt simpel utrustning igentligen. En lampa och en reflexskärm kommer du väldigt långt med. Bakgrunder kanman göra själv av vanligt tyg.

Edit: Robert hann före...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.