gsoul
Aktiv medlem
Bildat att förstå vad som är konst. Obildat att inte förstå det. Den definitionen är utan tvekan elitism i sin finaste form.
Om jag tolkar dig rätt så anser du att bilden är skit och att den ej är konst. Bör bilden ej finnas på Fotosidan för att den inte är konst eller för att du tycker den är skit?
Om det är för att du tycker den är skit så är det väl inte upp till dig att avgöra om den ska visas här eller ej då du (mig veterligen) inte är en del av Fotosidans produktion. David Elmfeldt (som däremot är det) har förklarat hur de resonerar och han förklarade på ett mycket lättbegripligt sätt och betonade också att det inte finns en knivskarp gräns för vad som får visas eller ej.
Om det är för att bilden ej är konst så är det återigen inte upp till dig att avgöra vad som är konst eller ej här i världen och samtidigt skulle förmodligen tusentals andra bilder behövas tas bort från sidan med det argumentet.
Detta är vad jag vet en Fotosida. Ämnad att visa upp foton/bilder som medlemmar vill lägga upp. Du har ett mycket mycket enkelt val i detta demokratiska Sverige. Titta på bilden.....eller titta inte på den.