JanOlofHärnström
Aktiv medlem
En så kallad amatör kan mycket väl vara expert och duktig inom sitt område. En kommentar kan innehålla spontana känslouttryck vilket verkar vara vanligt. Det kan vara stimulerande att få uppskattande ord, att någon reagerar på bilden etc. För att kunna ge s.k. konstruktiv kritik krävs mer. Kunskap, erfarenhet, skicklighet eller vad det nu kan vara. Det är väl så att en genomtänkt och välgrundad kommentar som kommer från en kunnig person ofta värdesätts väldigt högt.
Att försöka tänka utanför sin egen sfär, förstå vad andra kan få ut utav olika bilder tycker jag är berikande. Det är väl det som krävs av en recensent många gånger? Eller har jag fel?
Kommentarer från icke-experter eller "nybörjare" kan ibland vara hur bra och träffande som helst.
Det är väl det som är lite av tjusningen med fotosidan.
Att försöka tänka utanför sin egen sfär, förstå vad andra kan få ut utav olika bilder tycker jag är berikande. Det är väl det som krävs av en recensent många gånger? Eller har jag fel?
Kommentarer från icke-experter eller "nybörjare" kan ibland vara hur bra och träffande som helst.
Det är väl det som är lite av tjusningen med fotosidan.