Annons

Vad är ert drömprojekt..

Produkter
(logga in för att koppla)

forstheim

Aktiv medlem
Ja..som rubriken säger: Har ni några drömprojekt inom det fotografiska området som ni skulle vilja genomföra i framtiden?

Det kan vara realistiska projekt, galna projekt, sådana som i princip är helt ouppnåliga etc. Stora som små, realistiska som orealistiska. Kanske har någon av er redan genomfört det där projektet som ni en gång bara drömde om att få genomföra!?

Hade varit kul att höra vad ni har för tankar kring detta..och om era strapatser i vida världen eller bara hemmavid runt husknuten.
 
Min dröm är att Plåta Sångerskan och Danserskan Dee (Dilnarin Demirbag) i klädd Bröllopsklänning.
Har tänkt på det länge.Något jag verkligen vill göra.


Niklas, stark beundrare av Dee
 
Min dröm är att dokumentera hemlösa i Stockholm, för att sedan sätta ihop allt till en bok och utställning. Varav nästan alla pengar (jag måste ju också leva för att inte bli hemlös jag med) ska gå till stadsmissionen.
 
Om vi skall helt bortse från vad som är realistiskt...
Men en veckas trafik på järnväg mellan Stockholm och Göteborg med inget annat än ånglok vore ju skoj...! ;-)
/Micha
 
jag har/hade en dröm att fotografera en smuck kvinna iklädd ett vitt tunt linne springa över en äng med blommor, i månskenet. Lite softat och i S/V

Drömmen kanske blir sann nu när jag har hittat en tjej som vill prova på detta.

Ska fotografera henne i sommar.

Annars är vet väl drömmen att fotografera

just den där naturbilden som man drömmer om.
Vad det är tänker jag inte berätta. Men jag kan säga att Terje och Gunte är en stor inspiritaion

mvh: Adam
 
Efter att ha varit press akrediterad vid en NHL match i Montreal så lär jag nog säga att ett dröm fotouppdrag skulle vara vid en Stanley Cup final.
 
Min årliga ensamma resa utan mål står för dörren och kommer att äga rum 8 - 16 maj ungefär. Jag, stora fotoutrustningen, en bil och totalt utan planer. Nyheten i år är att jag också tar med en faltkajak (hopfällbar kajak alltså). Sjöar och åar/älvar finns ju överallt i Sverige och Norge - ja var jag nu hamnar. Ibland har jag sett motiv vid sjöar som inte varit åtkomliga från land så jag breddar ju möjligheterna på detta viset. Sedan funderar jag på att bara ta med en eller möjligen två rullar film så att jag skärper till mig ordentligt. Återkommer nog i år också med något litet album här på sidan - i sinom tid.
Us
 
Spännande..jag paddlar själv havskajak och räknar med att göra några fototurer med den i sommar. Det går ju då som du antyder att komma åt små pärlor där större båtar aldrig lägger till. Inte alls dumt när det annars om sommaren kryllar av folk ute på öar, kobbar och skär.

Egna projekt har jag inte direkt på gång..men eftersom jag vet några ställen i trakten där rådjur och hare uppehåller sig så lutar det nog att ge mig i kast med det. Något litet projekt med gömsle och fågel har jag också funderat kring.
 
....Det kan vara realistiska projekt, galna projekt, sådana som i princip är helt ouppnåliga etc. Stora som små, realistiska som orealistiska. Kanske har någon av er redan genomfört det där projektet som ni en gång bara drömde om att få genomföra!?....

Mitt projekt är att få tid att fotografera överhuvudtaget. Kan tyckas futtigt men så grym är verkligheten. Attans att man har ett jobb!?
På Kristi H ska jag i alla fall till Öland och fotografera och vindsurfa. Solnedgångar i havet och kanske oxå soluppgångar. Vårblommor i mängder. mums...
 
Det som händer här och nu i just detta ögonblick. Och kunna leva på det uppdraget.

Att dokumentera den rättfärdiga historien om livet.

Jonas
 
Jag har många gånger tänkt att det hade varit kul att montera en kamera i en raket. Tycker det hade varit så coolt att kunna ta en bild av jordens krökning. Men jag vet inte hur högt raketen måste gå för att man skall kunna se krökningen.
I ett sånt här projekt hade man såklart även monterat en videokamera som filmade hela resan.
Det hade varit så coolt att se hur raketen accelererar - hur marken försvinner under raketen - se hur den passerar molntäcket med svindlande fart - se hur himlen blir mörkare och mörkare...

Detta är en dröm som jag faktiskt tror kan bli verklighet.

/Pidda
 
dig skrev:
Det som händer här och nu i just detta ögonblick. Och kunna leva på det uppdraget.

Att dokumentera den rättfärdiga historien om livet.

Jonas
Vore inte ett drömprojekt att bli klarsynt i frågan om vad som är sann rättfärdighet och vad som inte är det?
Det blir så lätt färgat av ens egna futtiga subjektiviteter.....eller någon annans dito.
Us
 
det är en rätt svår fråga, tycker jag.. men alltså, sådär överlag känns det som att jag vill fortsätta fotografera människor - gärna sådana med speciella utseenden på olika sätt.. jag skulle vilja göra både utställningar och fotoböcker OCH få erkännande för dem.. nåt annat som vore roligt (iaf att prova) är att fotografera natur.. jag är inte sådär jätteduktig på det, så om inte annat skulle jag behöva lära mig att se naturbilder på ett sätt som jag inte gör.. fast det är kanske mindre dröm och mera ett mål.. :)

just för ögonblicket har jag två drömmar och mål.. jag ska fotografera rikard wolff om ett par veckor, och jag ska fotografera på tema dekadens som jag planerar att göra en utställning av nån gång nästa vår...

det är väl de närmast liggande drömmarna jag har! :)
 
För cirka tio år sedan gjorde jag vapenfri tjänst som lärarassistent på en skola för flyktingbarn. Detta resulterade i ett antal rullar film som bara legat sedan dess på grund av studier och brist på mörkrum. När jag nu gått igenom alla bilder igen inser jag att detta borde jag göra något med. Så när jag äntligen får råd att skaffa en hygglig skrivare (Epson 2100 är drömmen) ska jag försöka sätta ihop någon form av utställning med dessa bilder.
 
Mitt drömprojekt är att kunna ge ungarna varsin skön, välredigerad fotobok med många texter när de fyller trettio. Den ska innehålla bilder från deras vardag - veckohandling på OBS stormarknad, läxläsning, klasskompisar och lite av varje. Ju fler bilder de själva tar till den, desto bättre. Dessutom ska boken ha en faktadel - när flyttade vi dit, när flyttade vi hit, när dog gammelfaster och vilket klockslag är de själva födda.

Arbetet är i full gång. Deadline är om 21 år från nu.

Jag redigerar sidorna i Photoshop med texter och allt, skriver ut på en Epson 2100 (tjena Henrik) på Archive Matte som ska stå emot tidens tand riktigt bra, sägs det.
 
Om vi skall helt bortse från vad som är realistiskt...
Men en veckas trafik på järnväg mellan Stockholm och Göteborg med inget annat än ånglok vore ju skoj...! ;-)
/Micha


Mycket skoj. Chansen att fotografera ånglok borde finnas vid SJs 150 års jubileum, 2006. Kanske inte en hel veckas trafik men några lok borde vi få se...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.