Annons

Vad är det som händer ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hejsan..
Är ny här så hoppas på att jag prickat rätt katerogi.

Köpte nyligen min nya kamera Canon Powershot A640.

Men för nån vecka sedan när jag skulle ut å fota lite så blev kameran helt konstig
Tänkte ta å fota med självutlösare och kameran började fokusera men allt blev helt konstigt, bilden på kameran vid fokuseringen blev helt ljus å jääääklit suddig..

Vet ni vad det kan bero på ?
Tror själv pga att det kom in fukt i sensorn..
Men frågar er proffs istället..

Sedan idag när jag skulle fota igen så när jag skulle kolla bilderna på datan. Så ser jag en masssssa bildrutor i bilden typ :S Är rätt så ny med kamera å sånt så jag vet ej vad det är.. men det är iaf fult !

SNÄLLA BEHÖVER HJÄÄÄÄÄLP !
 
Om du lägger upp en exempelbild (eller länkar till en som du lagt någon annanstans) så är det lättare att begripa vad du menar.

När du fotograferar med självutlösaren så gäller det att kameran hittat fokus innan du trycker ner avtryckaren helt. Trycker du ned halvt så mäter kameran ljuset och ställer autofokusen nämligen, och har den inte hittat fokus så tar den antagligen en bild ändå, och den blir då förstås oskarp.

Att bilden blev "helt ljus" kan bero på en mängd saker, men om du exempelvis tänkte ta en bild på dig själv så kan kameran ha mätt ljuset först, och sen när du hoppar in i bild (med solen i ansiktet eller så), så blir bilden felexponerad.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.