Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad är det som gäller? Min bild på något som varit mitt?

Produkter
(logga in för att koppla)

Tomik

Avslutat medlemskap
Vad gäller angående fotografier som jag har tagit med min kamera på något som jag har haft. Exempelvis om jag fotat en hund som en gång varit min, men som någon annan äger nu. Vad får jag och vad får jag inte göra med dessa bilder?

Dina bilder är dina. Gör vad du vill med dom, med de begränsningar som finns enligt lag för all fotografi. T.ex kan ett konstverk behöva tillstånd/ersättning från konstnären för att publiceras på bild. Men det gäller även om du äger konstverket själv.

Tomik skrev:
Vad gäller angående fotografier som jag har tagit med min kamera på något som jag har haft. Exempelvis om jag fotat en hund som en gång varit min, men som någon annan äger nu. Vad får jag och vad får jag inte göra med dessa bilder?

Jag håller med nils ovan.
Att du itne äger hunden spelar ingen roll.
om jag fotar din hund (tex på en utställning) så får jag göra vad jag vill med bilderna.

Du får göra precis vad du vill med dom bilderna.
Sälja, modifiera, ge bort, radera osv.

ANNONS