lottawe skrev:
Men att kommentera andras kommentarer med att påstå att de ser sämre än dig för att du tycker annorlunda tycker jag inte är värst mycket att vara stolt över. Jag tycker att du borde skrivit din åsikt Leif utan att skriva att andra har mindre gott seende alltså.
Visst är den dokumentära berättande bilden (överlag, inte just anden då) viktig, men det betyder inte att alla dokumentationer i bild ska gå hem hos alla eller alls. Väldigt mycket kan göras bättre i många dokumentära bilder också. Det är nog fö stor skillnad på att t.ex plåta en älg som springer in i restautrang en gång på någon minut och en and som återkommer och ligger i blomlådan ofta. I sista fallet bör utrymme för att förbättra nästa gång och subjektiva råd om andra kompositioner/tekniker och innehåll som visar mer eller mindre vara värdefullt. Jag tycker alltså inte att din kommentar är ultimat Leif.
Jag dokumenterar sedan förra våren ett större projekt, men skulle aldrig komma på tanken att ställa ut förrän det är klart. Eftersom det är berättande bilder som ska visas tillsammans ser jag inte heller varför jag skulle ladda upp en och en för kritik. Finns många hundratals bilder nu och mycket av arbetet tycker jag ska bestå i sållningen av vilka som i slutänden illustrerar "det viktiga" bäst tillsammans.. Kanske blir de liggande också om jag inte hittar rätt sätt att publicera reportaget på. SLUT CITAT
Blabla blablablablablaada... ifrån morron o till kväll ...
Innan du brister ut i långa tirader här kan du väl tänka till lite, Lotta! Det är väl ändå inte för mycket begärt. Jag tycker inte det!
Leif är kreativ och visar på ett enkelt och mycket pedagogiskt sätt på vad som händer när man anammar er "skjutjärnsjournalistik" på fotosidan. Så att ALLA härinne ska förstå men inte ens det hjälper! Du går igång på alla åtta och mal på istället för att ställa dig frågan vad menar karl´n? Ibland är det bättre att tiga än att bevisa saker som folk redan tror! Nu var jag inte snäll det medges men ibland måste man vara hård mot de hårda! JANNE