ANNONS
Annons

Vårtecknet är här!

Produkter
(logga in för att koppla)

Arne S

Aktiv medlem
Enligt SVT text har ett säkert vårtecken anlänt; Den första tranan siktades vid Hornborgasjön kl 7 i morse. Bara att vänta in ett antal fina bilder här på FS nu alltså.

Var uppe vid Tysslingen (Närke) i dag och det fanns ca 25 st svanar
Kommer nog fler nu i veckan om värmen kommer

Medlemsprofil
Vårtecknet är här!
Enligt SVT text har ett säkert vårtecken anlänt; Den första tranan siktades vid Hornborgasjön kl 7 i morse. Bara att vänta in ett antal fina bilder här på FS nu alltså.
Det där sa dom på radion i morse som jag vaknade till. Men tranorna var sena i år sa fågelskådaren som satt och väntade.

NEJ!!! det får inte vara sant... Jag har inte fått åka närmelsevis lika mycket offpist som jag vill!!! Gud hjälpe mig vilken ångest... *letar febrilt efter pjucksen... nu ska jag åka*

Återupplivar denna tråd från förra året i snötyngd vinterdvala. Nyss hemkommen från en skiddag på Isaberg ser jag att grannen skottat upp en lång bana i den halvmetrdjupa snön på gräsmattan. Nu har vårkänslorna tagit överhanden och det är dags för årets första hästskokastarträning utomhus. Snödjupet är inget hinder för en sann entusiast! Nästa helg ska ju Öster skotta upp Värendsvallen för en fajt mot AIK?! Så fotbollsfotografer, ta på er vinterpälsarna och glöm inte handskarna......

Och här utanför så snöar det för fullt. Känns inte så motiverat att gå ut och fota just nu, iaf inte förrän det slutat snöa.
Blir väl till att sitta och fixa iordning bildarkivet medans man slösurfar på fotosidan under resten av eftermiddagen.

Här uppe i vårt kära Norrland så har snöfallet lyst med sin frånvaro och våren gjort inträde.

Har haft strålande sol och varmt hela dagen.

Vi får väl hoppas att våra vänner tranorna inte kommer än, isen ligger väl tjock även på Hornborgasjön. Här hemma i Hålanda kör dom fortfarande bil på sjön, det ligger cirka 5 mil norr om Göteborg

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar