Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Väska till 350d

Produkter
(logga in för att koppla)

johan_w

Aktiv medlem
Jag är ute efter en väska där min 350d får plats i med mitt 300mm sigma objektiv, vill även kunna få plats med 2 stycken objektiv till, och lite mindre tillbehör. Vill det ska vara en axelväska och ingen ryggsäck. Gärna vattentät och väl vadderad...
 
Jag köpte precis en Lowepro nova 2 på cyberfoto till min 300d. Den är på rea där nu så jag passade på. Bra väska och hyffsat rymlig.
 
Glawe skrev:
Jag köpte precis en Lowepro nova 2 på cyberfoto till min 300d. Den är på rea där nu så jag passade på. Bra väska och hyffsat rymlig.
Men har knappast plats för 300mm-objektivet!

Jag är också intresserad av en smidig väska, men för 20D + EF 300mm f/4 IS + ev. kortare zoom eller fast vidvinkel. Det kanske är ryggsäck som gäller.

/Pontus
 
Jag har en Lowepro Mini Trekker classic som följer med mig ut i bushen.
Den är perfekt för ett gäng objektiv, en eller två kameror, filter och annan utrustning.
Den är slittålig och det bästa som jag ser det är att de övriga facken är stora nog för extra kläder och allt möjligt...
 
Jag har en klassisk "Tight" ryggsäck (för att den är tämligen diskret och sitter bra på ryggen) där jag får in min Lowepro-kameraväska (där resterande objektiv och tillbehör går in), stativ, 300-tele, regnskydd till 300:an och en termos om det skulle behövas. Tycker jag är en funkis lösning.

Maxvinsten är att det inte är så uppsenedeväckande som en "fin" fotoväska och förhoppningsvis inte drar åt sig alla långfingrade individer som jag fått nog av.

BAW
 
Jag använder "Tamrac Pro 5 (5605)". Canon 350, batterigrepp, sigma 24-135, + kitobjektivet.
Men det går i mer än så.

Kameran känns trygg i väskan samt lätt att ta ut.
Jag kan även få ner väskan i min ryggsäck vid behov.

Kan jag skarp rekomendera!
Lägger in en bild senare om du vill.

Mvh Peter
 
Jag använder en Tamrac Velocity av någon mellanmodell som inte verkar tillverkas längre, men den är ganska bekväm att bära och oerhört smidig att lasta i och ur. Den verkar stämma hyfsat med Velocity 7.
http://www.tamrac.com/f_velocity.htm

Den rymmer 350D med 300/4 L, 70 - 200/4 L samt 17 - 85 IS och en 430EX blixt. Dock går gränsen ungefär där, så det kan gå åt en ytterligare väska med något objektiv och diverse tillbehör på en resa, men jag brukar få med det jag behöver på en fotopromenad. (Nämnd utrustning + några minneskort, några batterier, något filter och något att sitta på.) Jag ville ha en väska där man snabbt kan stoppa i kameran med objektivet monterat t ex om det börjar regna, utan att behöva lägga ner väskan på backen.
 
Har nyligen köpt en ryggsäck...får där plats med hela min utrustning..kamera med 70-200 monterat.. + blixt + konvertor + 3 extra smågluggar + sladdar

Många fack i väskan..

Än så länge så är det en kanon väska...
 
Nu har jag studerat min väska närmare, Velocity 9 heter den, även om det är en äldre modell än vad Tamrac visar på sin sida. Scandinavian Photo sålde den åtminstone för ett halvår sedan. (Jag vill inte lura någon att köpa för liten, 7:an såg större ut på Tamracs bild. 9:an rymmer förresten även monterad 300/4 med 1,4x konverter.)

Hur snabbt/smidigt går det att få upp utrustningen ur en traditionell fotoryggsäck? Speciellt om man befinner sig på en blöt mosse där man inte vill lägga ner den på backen?
 
Funderar att skaffa en lowerpro minitrekker II AW som kostar ca 1000kr hos Scandinavian Photo.

Har 350D, 18-85 och 70-300 objektiv.
Det är kanske lite för stort men hellre stor på en gång så jag har gott om platser och kan uppdatera med nya grejer framöver.

Jag valde ryggsäck istället för väska för att det ska vara smidigt att bära runt övervallt och med väska skulle det bli jobbigt tror jag.

URL: http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?itemid=1559379
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.