Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Världsgaranti för Canon i USA?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har precis avslutat några samtal..

Ringde till Canon Sverige igår och frågade hur det var med världsgaranti på L-objektiv. Mannen jag pratade med sa att världsgarantin är borttagen tidigare i år, och att man nu har regional (världsdels-) garanti.

Idag ringde jag till Intervision. Dom påstår att sålänge du har inköpskvittot på objektivet, så tar dom sig an objektivet om det inte är äldre än ett år (kanske på goodwill?).

Tvärt emot alltså! Mycket märkligt det här..

Ringde tillbaka till Canon och pratade med en annan handläggare. Hon sa att det är regional garanti, men att man i vissa fall kan köpa till världsgaranti. Jag nämnde då att Intervision tar sig an objektivet om det inte är äldre än ett år vilket gjorde allt lite förvirrande.
Hon skulle kolla upp hur det ligger till, och återkomma till mig under dagen. Så nu väntar jag på ett telefonsamtal från Canon Sverige.

Scratchen: Var det jättesmart att väcka en björn som sover?

Nu hänger jag inte med. Väcka en björn, därför att man ringer och frågor om det som verkligen gäller för Canon och dess objektiv. Inte möjligt att det kan vara att väcka några björnar inte ens en lite björnunge heller.
Läser man hela denna tråden så har det som vanligt blivit massa bud på vad som är i denna fråga. Att det som vanligt hamnar tex i svensk skattepolitik är något som man tyvärr måste räkna med här på fotosida, Alltså även om det inte har med trådens fråga att göra.Möjligen att jag som person är mer lagd åt att ställa en fråga och få svar på den och inget annat. För då kunde jag ställt även den frågan och svensk skattepolitik med en gång.
Nej, jag tycker det är bra att någon är så kreativ att denne söker kunskap och fakta.
God fortsättning på er alla.

ANNONS