Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Värdens bästa tips för röda ögon i PS

Produkter
(logga in för att koppla)

Stefan Magnusson

Aktiv medlem
Hej fotovänner

Hittade detta på en site och måste bara dela med mig. Det funkar helt fantastiskt (och man behöver inte ens markera nogrannat).

1) Markera det röda lite snabbt med lassot
2) Bild-> Använd bild
3) Välj Kanal:Grön och övertona:mörkare
4) Klart!
 
Stefan Magnusson skrev:
Hej fotovänner

Hittade detta på en site och måste bara dela med mig. Det funkar helt fantastiskt (och man behöver inte ens markera nogrannat).

1) Markera det röda lite snabbt med lassot
2) Bild-> Använd bild
3) Välj Kanal:Grön och övertona:mörkare
4) Klart!

Jag använder i princip samma metod:

1) Markera pupillen med den ovala markeringsgrejen.
2) Ludda till med typ 1 eller 2 pixels.
3) Kopiera markeringen från den gröna kanalen och klistra in på den röda.
4) Klart
 
Jag ser något vitt där i ögonrödorna!

Forslund skrev:
Vem får röda ögon på bilderna nu för tiden;)

Mycket vanligt problem bland landets kaninfotografer, gäller dessutom i princip alla bilder tagna på nyårsdagen och midsommardagen.
 
I WinXP finns Microsoft Office Picture Manager, vilket jag tycker är det snabbast redigeringsprogrammet.
 
Magnus när du ändå viktigpettrade dig vad menar han med värden?? vilken värd? kanske världen??! =D

Skämtar lite med er båda! Ta inte illa upp.. =D
 
Re: Re: Värdens bästa tips för röda ögon i PS

PrinsValium skrev:
Jag använder i princip samma metod:

1) Markera pupillen med den ovala markeringsgrejen.
2) Ludda till med typ 1 eller 2 pixels.
3) Kopiera markeringen från den gröna kanalen och klistra in på den röda.
4) Klart

Jag fotar oftast hundar och deras ögon blir inte röda, utan gröna. Hur får man ordning på det?
 
Re: Re: Re: Värdens bästa tips för röda ögon i PS

Lakritsrem skrev:
Jag fotar oftast hundar och deras ögon blir inte röda, utan gröna. Hur får man ordning på det?

Tårgas?

Skämt åsido, är inte det naturligt på hundar? De har väl mycket grönt i ögonen naturligt. Eller?
 
Senast ändrad:
Gadget skrev:
Har man Photoshop CS2 finns ju ett verktyg för röda ögon, det ligger under Spot healing brush..
Finns i Elements 4.0 också. Funkar klockrent med bara två klick, ett på verktyget och ett i ögat. (Alltså i ögat på bilden ni ska ta bort de röda ögonen på. Skrivet med glimten i ögat till Viktigpettrarna...)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.