Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Välkommen Canon 30D!
- Trådstartare ejeklint
- Start datum
Bilbo2
Aktiv medlem
Verkligen en revolution...
Nyheter:
Samma sensor som i 20d = 8 mille pix.
2.5 tums skärm!!! OJOJOJOJOJ vilken REVOLUTIOON!
Du kan ställa iso utan att ta ögonen från sökaren! OJOJOJOJ!
Nu lär ALLA sälja sina "uråldriga" 20d och byta mot den nya revolutionerande 30d...hur kan nikon överleva detta? Nikon 200d är en dinosuarie i jämförelse.
Nyheter:
Nu lär ALLA sälja sina "uråldriga" 20d och byta mot den nya revolutionerande 30d...hur kan nikon överleva detta? Nikon 200d är en dinosuarie i jämförelse.
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Ær dett sanning?
Objektivet ser ju hærligt ut. Jag som precis beklagat sorgen øver hur 85 f/1,2L ær kontruerat vad gæller AF,en.. Kanske kommer det bot i och med denna.
Huset lockar væl kanke inte, nær man betraktar det objektivets potential.. i mina øgon.
Mvh Niclas,
Objektivet ser ju hærligt ut. Jag som precis beklagat sorgen øver hur 85 f/1,2L ær kontruerat vad gæller AF,en.. Kanske kommer det bot i och med denna.
Huset lockar væl kanke inte, nær man betraktar det objektivets potential.. i mina øgon.
Mvh Niclas,
Vikentij
Aktiv medlem
Bilbo2 skrev:
Nyheter:
Jag kunde inte ha sagt det bättre själv!
ejeklint
Aktiv medlem
Bilbo2 skrev:
Snälla, börja inte det där dagistjafset på en gång! Självklart är det ingen revolution, men det är ändå nyheter för dem som är intresserade av Canon-prylar. Om du är ointresserad, strunta i tråden bara.
Anders Östberg
Guest
Det var väl skönt, så slipper man fundera på uppgradering den här gången.
peter_wahlström
Aktiv medlem
Anders Östberg skrev:
Det var väl skönt, så slipper man fundera på uppgradering den här gången.
Haha, precis vad jag också tänkte.
eller... Nu behöver man inte ha så stor beslutsångest för att det inte kommer fler hus att välja mellan =o)
Ja, 30D var ingen vidare överraskning i mina ögon iallafall.
bla bla bla... =)
//P
Bilbo2
Aktiv medlem
Snälla, börja inte det där dagistjafset på en gång! Självklart är det ingen revolution, men det är ändå nyheter för dem som är intresserade av Canon-prylar. Om du är ointresserad, strunta i tråden bara.
Jag är intreserad av canonprylar och detta är INGEN nyhet...tragiskt faktiskt, väntade mig mera av Canon. NIkon d200 spöar denna som sagt.
Nu får vi se hur många som vill sälja sin 20d, förlora en 5-6000 för att få större lcd...ja och ha det senaste förståss. Däremot om de sänker priset rejält på denna kan den ju få en marknad för dem som vill byta ut sin 350d. MEN om den kommer stå högre i pris än 20d så är det rent lurendrejeri.
ejeklint
Aktiv medlem
peter_wahlström skrev:
Ja, 30D var ingen vidare överraskning i mina ögon iallafall.
Nej det är bara en inkrementell uppdatering, men många små förbättringar. Jag kommer inte "uppgradera" från min 1Ds II, men skulle jag köpa en ny icke-fullformatare så ser den här väldigt lockande ut.
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
mange78 skrev:
Fattar inte? Varför inte bygga ett rejälare hus, med bättre handgrepp och tätningar. Och varför inte satsa på en BÄTTRE SÖKARE!!! Man måste väl ändå titta på den största konkurenten och agera därefter, eller?
Har inte Canon ett trumfkort som ligger i ett læge dær Nikon inte har en konkurrent? 5D ær enligt mig ett alternativ som ligger mellan 1,orna och 20D/30D.
Vad har Nikon som motsvarar 5D?
Om svaret ær nej så inbillar jag mig att Canon tænker som så att de har tæckt behoven med bara fler alterantiv, vilket ær førdel før åtmindstonde Canonkunden.
Som jag ser det.
MVH Niclas,
.Z.
Aktiv medlem
En bättre sökare skulle förmodligen innebära ett ganska så stort ingrepp, eller? Det dom gjort nu kan ju inte innebära så mycket för Canon kostnadsmässigt...mange78 skrev:
Fattar inte? Varför inte bygga ett rejälare hus, med bättre handgrepp och tätningar. Och varför inte satsa på en BÄTTRE SÖKARE!!! Man måste väl ändå titta på den största konkurenten och agera därefter, eller?
Canon är ju så mäktiga idag så dom kan nog ignorera sina kunder ett tag till genom att inte kunna tillhandahålla en kamera för ett rimligt pris med en bra sökare.