Advertisement

Annons

Välkommen Canon 30D!

Produkter
(logga in för att koppla)
Verkar vara ett antal små trevliga förbättringar. Med lite tur (men jag tror inte på det) så kanske Canon gör samma sak som Nikon och kommer med en firmware uppdatering till 20D som lägger till en del av mjukvarubaserade förbättringarna som 30D kommer med.

--jalle
 
Verkligen en revolution...

Nyheter:

Samma sensor som i 20d = 8 mille pix.

2.5 tums skärm!!! OJOJOJOJOJ vilken REVOLUTIOON!

Du kan ställa iso utan att ta ögonen från sökaren! OJOJOJOJ!

Nu lär ALLA sälja sina "uråldriga" 20d och byta mot den nya revolutionerande 30d...hur kan nikon överleva detta? Nikon 200d är en dinosuarie i jämförelse.
 
Ær dett sanning?

Objektivet ser ju hærligt ut. Jag som precis beklagat sorgen øver hur 85 f/1,2L ær kontruerat vad gæller AF,en.. Kanske kommer det bot i och med denna.

Huset lockar væl kanke inte, nær man betraktar det objektivets potential.. i mina øgon.

Mvh Niclas,
 
Bilbo2 skrev:
Verkligen en revolution...

Nyheter:

Samma sensor som i 20d = 8 mille pix.

2.5 tums skärm!!! OJOJOJOJOJ vilken REVOLUTIOON!

Du kan ställa iso utan att ta ögonen från sökaren! OJOJOJOJ!

Nu lär ALLA sälja sina "uråldriga" 20d och byta mot den nya revolutionerande 30d...hur kan nikon överleva detta? Nikon 200d är en dinosuarie i jämförelse.

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv!
 
Bilbo2 skrev:
Verkligen en revolution...

Snälla, börja inte det där dagistjafset på en gång! Självklart är det ingen revolution, men det är ändå nyheter för dem som är intresserade av Canon-prylar. Om du är ointresserad, strunta i tråden bara.
 
Det var väl skönt, så slipper man fundera på uppgradering den här gången. :)
 
walk over

Trodde väl aldrig att Canon skulle bli så totalt bortsprungna av Nikon. Väldigt tråkigt då jag började fundera på ett nytt hus med snabbare AF. Nikons 200D vinner ju på KO i första minuten. Sanslöst dåligt!!!
 
Jag blev då sugen på att sälja min 20D och köpa en 30D, är helnöjd med min 20D men önskar tex. större bildskärm. Kul Canon:) YEAH!!!

Vad blir priset? Nån som sett?

/ Kenneth
 
Antar att det skulle bli för dyrt att fixa en riktig sökare på den, det är ju det 20D behöver mest. Ingen kan väl uppgradera 20D mot denna, är väl mer för dem som inte har 20D än...
 
Anders Östberg skrev:
Det var väl skönt, så slipper man fundera på uppgradering den här gången. :)

Haha, precis vad jag också tänkte.

eller... Nu behöver man inte ha så stor beslutsångest för att det inte kommer fler hus att välja mellan =o)

Ja, 30D var ingen vidare överraskning i mina ögon iallafall.

bla bla bla... =)

//P
 
Snälla, börja inte det där dagistjafset på en gång! Självklart är det ingen revolution, men det är ändå nyheter för dem som är intresserade av Canon-prylar. Om du är ointresserad, strunta i tråden bara.

Jag är intreserad av canonprylar och detta är INGEN nyhet...tragiskt faktiskt, väntade mig mera av Canon. NIkon d200 spöar denna som sagt.

Nu får vi se hur många som vill sälja sin 20d, förlora en 5-6000 för att få större lcd...ja och ha det senaste förståss. Däremot om de sänker priset rejält på denna kan den ju få en marknad för dem som vill byta ut sin 350d. MEN om den kommer stå högre i pris än 20d så är det rent lurendrejeri.
 
Fattar inte? Varför inte bygga ett rejälare hus, med bättre handgrepp och tätningar. Och varför inte satsa på en BÄTTRE SÖKARE!!! Man måste väl ändå titta på den största konkurenten och agera därefter, eller?
 
peter_wahlström skrev:
Ja, 30D var ingen vidare överraskning i mina ögon iallafall.

Nej det är bara en inkrementell uppdatering, men många små förbättringar. Jag kommer inte "uppgradera" från min 1Ds II, men skulle jag köpa en ny icke-fullformatare så ser den här väldigt lockande ut.
 
mange78 skrev:
Fattar inte? Varför inte bygga ett rejälare hus, med bättre handgrepp och tätningar. Och varför inte satsa på en BÄTTRE SÖKARE!!! Man måste väl ändå titta på den största konkurenten och agera därefter, eller?


Har inte Canon ett trumfkort som ligger i ett læge dær Nikon inte har en konkurrent? 5D ær enligt mig ett alternativ som ligger mellan 1,orna och 20D/30D.
Vad har Nikon som motsvarar 5D?

Om svaret ær nej så inbillar jag mig att Canon tænker som så att de har tæckt behoven med bara fler alterantiv, vilket ær førdel før åtmindstonde Canonkunden.

Som jag ser det.

MVH Niclas,
 
mange78 skrev:
Fattar inte? Varför inte bygga ett rejälare hus, med bättre handgrepp och tätningar. Och varför inte satsa på en BÄTTRE SÖKARE!!! Man måste väl ändå titta på den största konkurenten och agera därefter, eller?
En bättre sökare skulle förmodligen innebära ett ganska så stort ingrepp, eller? Det dom gjort nu kan ju inte innebära så mycket för Canon kostnadsmässigt...

Canon är ju så mäktiga idag så dom kan nog ignorera sina kunder ett tag till genom att inte kunna tillhandahålla en kamera för ett rimligt pris med en bra sökare.
 
Ja, dyrt lär det blir eftersom 30D är ganska "underwhelming". Hade hoppats slippa köpa en 5D men så får det nog bli då (nej, D200 är för brusig).

:(
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.