Annons

Vädertålig timelapse kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

Sedell

Aktiv medlem
Jag söker en kamera anpassad för eller med bra funktion för timelapse. De ska kunna sitta ute i väder och vind.

Hur länge behöver den kunna vara igång? Vilken upplösning behöver du? Vilken kvalitet behöver du på natten?

En GoPro klarar nog det mesta när det kommer till väder och vind, bortsett från 40grader och gassande sol.

Hur länge behöver den kunna vara igång? Vilken upplösning behöver du? Vilken kvalitet behöver du på natten?

En GoPro klarar nog det mesta när det kommer till väder och vind, bortsett från 40grader och gassande sol.
Jag vill kunna hålla igång i åtminstone någon vecka men gärna längre. En GoPro skulle kunna fungera med extern strömkälla/powerbank som man kanske får byta under tiden.

Vill gärna hålla nere kostnaden så lågt som möjligt bland annat på grund av stöldrisk men fattar att det blir en avvägning mot kvalité och andra egenskaper. En GoPro har å andra sidan fördelen att den är lätt att gömma.

Jag vill kunna hålla igång i åtminstone någon vecka men gärna längre. En GoPro skulle kunna fungera med extern strömkälla/powerbank som man kanske får byta under tiden.

Vill gärna hålla nere kostnaden så lågt som möjligt bland annat på grund av stöldrisk men fattar att det blir en avvägning mot kvalité och andra egenskaper. En GoPro har å andra sidan fördelen att den är lätt att gömma.
Du behöver en GoPro 13 om du skall kunna strömförsörja den utan att bryta vädertätningen.

Blir den inte stulen så kan du göra annat roligt med den.

På ställen något sådant lätt kan bli stulet så skulle jag kolla upp juridiken i att sätta upp en sådan installation. Kan nog ses som en övervakningskamera.

Du behöver en GoPro 13 om du skall kunna strömförsörja den utan att bryta vädertätningen.

Blir den inte stulen så kan du göra annat roligt med den.

På ställen något sådant lätt kan bli stulet så skulle jag kolla upp juridiken i att sätta upp en sådan installation. Kan nog ses som en övervakningskamera.

Jag har en GoPro. Kan det vara en 12a kanske?! Har den inte tillgänglig nu. Ska testa att sätta upp några TL hemma på växter.

Det är okej att sätta upp åtelkameror exempelvis och det är okej att sätta upp en kamera för TL även "centralt" förutsatt att personerna inte går att identifiera. Nu var tanken att fota dels i egen trädgård (risk att folk ser från gatan och får långa fingrar) och senare t.ex. svamp.

Jag är inte helt övertygad för de pengarna jämfört med exempelvis GoPro eller om man ska kika på billigare alternativ så tror jag att en TL3000 presterar likvärdigt för mindre än halva pengarna och är vattentät från start.

Jag har en GoPro. Kan det vara en 12a kanske?! Har den inte tillgänglig nu. Ska testa att sätta upp några TL hemma på växter.

Dom innan 13 bryter du vädertätningen på när du strömförsörjer dom externt. 13 har ett extra tillbehör med en lucka som klarar vädertätningen och har magnetkontakt för den externa strömförsörjningen.

På en 12:a får du fixa vädertätningen själv, vilket borde vara görbart, om du strömförsörjer den externt. Finns kanske tredjepartslösningar, för du kan inte vara den första med det problemet och det finns gott om tredjepartstillbehör till GoPro.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto