Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

UV-Filter

Produkter
(logga in för att koppla)

Liedberg

Avslutat medlemskap
Jag har B+W-filter på alla mina gluggar förutom på min 17-40 f/4 L på den har ja kaiser filter. Min fråga är om ja borde köpa ett B+W-filter till min 17-40?
 
Inget filter alls är väl allra bäst, annars är B+W imho klart bäst. Men med det sagt måste man nog vara rätt speciell om man ska se skillnaden på bilden... Kostar ju en slant
 
Hej Niclas!

Har ingen aning om hur bra kvalité Kaiserfilter håller, men som jag ser det finns det väl ingen anledning för dig att byta om du inte upplever ett problem med det du har, då funkar det ju. Varför lägga en massa stålar på att byta en pryl som funkar? ;)

Upplever du däremot ett problem och BEHÖVER byta, tja då är B & W definitivt ett bra märke.

Själv har jag UV-filter från såväl Hoya, B&W som Canon på mina gluggar och jag kan inte se några skillnader på resultatet.

/Arne
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.