Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utveckling som fotograf

Produkter
(logga in för att koppla)
[...åter efter lunch... (nåja, det var systemunderhåll på det där mainloop, Tomas behövde väl ta en tupplur eller något sådant. :)]

Vad jag egentligen vill komma till är lite empiri i diskussionen, hur skulle det funka? (Och jag menar inte att lösningen är "färre bilder", det är att skjuta sig i båda fötterna.)

På en annan fotosajt kan man svara på varje individuell kommentar (eller allihop), och då går ett meddelande tillbaka till den/dom att man svarat. Det tror jag skulle öka dialogen, och därigenom också kommenterandet.

Som det är nu så "skjuter" man ut sina kommentarer i tomma luften, och får gå tillbaka och kolla dem manuellt (om man inte vill ha en miljon bevakningsmail).

-Christian
 
Jag blir givetvis glad över kommentarer även om de är väldigt få. Men jag har börjat titta en hel del på antalet visningar. Många visningar innebär ju att en bild måste ha berört på nåt sätt i alla fall även om tittaren inte orkat kommentera.

Det är rätt skoj att se skillnaden i visningsfrekvens mellan olika bilder, den är enorm.

Tyvärr är det väl så också att om man ska få många kommentarer så måste man vara etablerad här så att en del söker sig till ens bilder pga tidigare meriter så att säga.
 
Kent,
jo, antalet visningar säger ju väldigt mycket faktiskt. Bra att man kan söka på det numera.

Jag är personligen glad och nöjd om folk tittar på mina bilder, för mig behöver man inte säga något om man inte vill.

På en annan sajt har dom också en annan markör på bilderna, 'In-depth constructive comment wanted', för dom som vill att kommentatorerna ska "plocka sönder bilden".

Kan också vara ett sätt att kommunicera sina förväntningar på typen av kommentarer.
-Christian
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.