Angående min bildbehandling så är det säkert mycket som jag kan bli bättre på där. Har sett alla kurser på moderskeppet om bildbehandling även kollat massor youtubeklipp.
Angående svärtan så brukar jag vara noga med att sätta både vit och svartpunkt. Men jag kör ju samma typ av redigering på alla mina bilder nästan. Inte att jag kör med färdiga recept men , det blir mest att öka kontrast,klarhet och lite färgmättnad.
Har hört många gånger att färgerna i bilderna ser ut som pastellfärger, och jag håller med. Vet dock inte varför det blir så. Jag gör inget speciellt för att det just ska bli så utan jag tycker ofta att det är så på mina bilder.
Sälja bilder till tidningar ja. Det är ju en dröm, men jag trodde inte att man kunde göra det som privatperson. Jag trodde bara dom anställde frilansare och så.
Hus ska man gå vidare för att göra det då?
Jag tar inte din text som kritik och jag tar verkligen inte illa upp. Tvärt om. Detta betyder verkligen jättemycket för mig att ni skriver och ger mig tips och säger vad ni tycker är fel med mina bilder.
Jag vill ju utvecklas