Annons

Utmaning - Uppsala

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Re: Duger den här?

goranlin skrev:
Men var är bilden tagen? På gården till Landstinget?

Javisst ja...jag stod vid ÖstgötaNation med ryggen mot Trädgårdsgatan och fotade mot slottet men det blir väl kvarteret nedanför Landstinget...eller hur? Tror en kompis till mig bott i just detta hus.
 
Nästa!

Varsågoda! God jaktlycka.
Angående lunchen, Ulla. Kan ej måndag, passar tisdag dig? Vi kan ta det via e-posten.
/Luanna
 

Bilagor

  • utmaninguppsala3.jpg
    utmaninguppsala3.jpg
    60.7 KB · Visningar: 410
Luring...

Jag var så säker på att jag visste precis var jag sett balkongerna, men tji fick jag. Jag fick nog inte till perpektivet riktigt rätt och min bild var nog off vad det gäller tid på dagen, men jag hoppas att jag får godtjänt ändå (snälla)/ daniel
 

Bilagor

  • dscf1790-1.jpg
    dscf1790-1.jpg
    17.8 KB · Visningar: 359
Såg filmen Pingvinresan på em i dag...och vad ser man när man är på väg till biografen...?
Jo, dessa balkonger...
Strax nedanför universitetet och nedanför Fyrisbiografen bör bli St Olofsgatan och...den där tvärgatan,,,
tror ni börjar förstå var balkongerna finns.
Anna, annars får du korrigera om de finns på annan central plats i Uppsala också.
Daniel väntar på ett godkännande också. ;-)
 
Om det nu är huset nedanför Fyrisbio så tar jag mig friheten att godkänna bilden...du har bara vinklat till den lite extra eller lite mindre.

Hm, det kan ju vara Anna som inte riktigt kände hur du ville ha bilden... ;-)

Lägg ut nåt spännande du bara Daniel...men hyfsat i Centrum...vi väntar...kul
 
Tack

Jo det är hustet nedanför fyrisbio, men inifrån gården. hoppas att Anna inte tar illa upp men nu postar jag nästa bild på Ullas inrådan. Och jag håller med om att vi borde vara mer i centrum det blir en väldig massa springande med barnvagnen annars ;-)
 

Bilagor

  • dscf1795-1.jpg
    dscf1795-1.jpg
    8.6 KB · Visningar: 265
Re: Tack

dlindahl skrev:
Jo det är hustet nedanför fyrisbio, men inifrån gården. hoppas att Anna inte tar illa upp men nu postar jag nästa bild på Ullas inrådan. Och jag håller med om att vi borde vara mer i centrum det blir en väldig massa springande med barnvagnen annars ;-)

Det är samma motiv som Ulla publicerade den 25 mars förra året. Något annat vore roligare...
 
Fanns det tre sådana...kanske, hade nästan glömt.
Men bilden är riktigt fin. Daniel har du någon annan på lut annars går Göran rakt dit och det måste ju förhindras. ;-)
 
*tack* för varningen! min enda ursäkt är att det är ett stort forum att bläddra igenom om man skall titta på alla tidigare bilder...
 
dlindahl skrev:
*tack* för varningen! min enda ursäkt är att det är ett stort forum att bläddra igenom om man skall titta på alla tidigare bilder...

Nu råkade din tidigare bild vara just på detaljer på ett hus. Därför lättare att känna igen.
Berättar denna lilla story om just denna. Jag hade lagt ut den alltså.
En grabb som befann sig i Australien kollade på denna och visste precis var detaljerna fanns.
Han ringde sin bror i Uppsala och bad honom fota mitt motiv...brodern satt på en bar mitt på torget. Hade sin mobiltelefon med kamera och gick direkt ut och fotade detaljerna. Detta roade mig enormt. ;-)

Sen kan det ju vara att man/vi kan fota en mängd olika delar av samma hus - inga problem förstås.
Kul att du är med, Daniel...nu måste vi ut och fota...
 
Daniel!

Det är klart att jag godkänner så här lååångt i efterhand - jag har varit lite off och inte kollat sidan på länge. Tack Ulla, för att du tog tag i det hela!!

Men det var rätt balkonger och rätt hus och rätt kvarter - så lugna puckar alltså!

Jag brukar alltid få mejl från sidan när någon kommenterat, men har inte fått det på länge. Kanske måste man aktivera det igen nu när det är nytt år??

/Anna
 
Re: Dog tråden?

dlindahl skrev:
Jag som trodde den var lätt, eller den kanske var för lätt. Om inte vill ni ha en led tråd?
/daniel

Den borde gå, tycker jag. Tror Anna har fullt med sin kommande vernissage nu på lördag.
Själv har jag snubblat och är gipsad hö hand-arm,
funkar inte riktigt att fota just nu.

Men några andra skall väl vara vakna?
Hallå därute?
 
Re: Dog tråden?

dlindahl skrev:
Jag som trodde den var lätt, eller den kanske var för lätt. Om inte vill ni ha en led tråd?
/daniel

Jag trodde först det var Juridicum vid Riddartorget men det var ju min tandläkares hus!
 

Bilagor

  • dscf8955w.jpg
    dscf8955w.jpg
    53.6 KB · Visningar: 234
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.