ANNONS
Annons

Utmaning - Borås

Produkter
(logga in för att koppla)
Ibland har man otur :(


Men då passar jag på! Godkännes?
En ny utmaning kommer i så fall under dagen!
 

Bilagor

  • fotoutmaningen 012.jpg
    fotoutmaningen 012.jpg
    38.2 KB · Visningar: 182
Denna byggnad ligger på andra sidan motorvägen från Lages Motell. Det är alltså det sista huset på höger sida om man kör mot Ulricehamn.
 
hmmmm jag var inte ens i närheten he he he innan snacket om 90 km började så var jag ute å lätade längs vägen om almenäs. snacka om att va på fel ställe.
 
Lägger in en liten röst om att utmaningar som faktiskt går att klara av om man går till fots är att föredra.. jag är lite tragisk och har inget körkort:(
 
FallenJester skrev:
Lägger in en liten röst om att utmaningar som faktiskt går att klara av om man går till fots är att föredra.. jag är lite tragisk och har inget körkort:(
Jag håller med dig även om jag tror att de flesta har gått att fota även om någon har saknat bil eller körkort. Om jag inte minns fel så är det sagt att det inte får vara längre än en kilometer från närmaste busshållplats tidigare i tråden.
 
Från början var det tänkt att alla mål skall finnas i centrala borås... inom cityringen eller inte allt för långt bort. ÄR det något vi kan enas om?
 
Bluedude skrev:
Från början var det tänkt att alla mål skall finnas i centrala borås... inom cityringen eller inte allt för långt bort. ÄR det något vi kan enas om?
Även om jag själv har lagt ut ett par utmaningar som inte faller inom den gränsen så tycker jag att det låter som en bra idé ja. Frågan är väl lite var gränsen skall gå isf? Cityringen tycker jag dock är lite för snävt område men åtminstone inom stadsgränsen låter rimligt.
 
Tycker det låter som en bra idé att hålla fotoutmaningen innanför vissa ramar. Här kommer iaf en ny utmaning och ni hittar den i centrum. Lite lurig kanske men ni får be snällt om en ledtråd i så fall :)
 

Bilagor

  • fotoutmaningen 015.jpg
    fotoutmaningen 015.jpg
    40.4 KB · Visningar: 153
SirPeter skrev:
Även om jag själv har lagt ut ett par utmaningar som inte faller inom den gränsen så tycker jag att det låter som en bra idé ja. Frågan är väl lite var gränsen skall gå isf? Cityringen tycker jag dock är lite för snävt område men åtminstone inom stadsgränsen låter rimligt.


Hur menar du med stadsgränsen, Postorten eller innanför "Borås Stad"-skyltarna?

Visserligen tror jag att de flesta vill att någon skall klara deras utmaningar, även om inte allt för fort, så risken att det blir en massa bilder från ex. Fristad är ganska liten. Ändå tror jag att det kan vara ganska bra om man sätter en någorlunda tydlig gräns...
 
Jag funderade faktiskt lite när jag tog bilden om det kanske var lite långt bort, men jag resonerade som så att inom stadsgränsen borde rimligtvis sträcka sig så långt som sammanhängande bebyggelse sträcker sig, vilket ju det här huset är det sista av på den sidan vägen (däremot shell-tappen typ 1 km därifrån skulle jag inte räkna som inom stadsgränsen).

Jag kanske var lite för generös i min bedömning, men någon annan gräns än så är ju svårt att dra, och det är ju dessutom mindre än 1 km från där stadsbussarna stannar, så jag ansåg det OK.

Man får väl se det så här; de flesta bilderna här är tagna centralt och oavsett vart bilden är tagen i stan så kan inte alla, av olika skäl, med lätthet bilden. En del har ingen bil, andra känner inte till området, ytterligare någon har inte tid när utmaningen är, någon hinner före o.s.v, men nog tjôtat, det är dags att försöka hitta bilden :)
 
Om ingen annan hinner före så tar jag bilden idag men det blir inte förrän senare under dagen dessvärre så ni har tid på er att komma före. ;)
 
Den var lite klurigare än jag först trodde så jag fick leta runt lite. När jag gick på Lilla brännerigatan så kunde jag till slut ta den här bilden in på gården på baksidan av Georges restaurang man man säga att det blir.
 

Bilagor

  • dsc_4967.jpg
    dsc_4967.jpg
    47.5 KB · Visningar: 292
Då kan ni ge er ut och leta upp det här lilla huset istället. Lycka till.
 

Bilagor

  • dsc_4887.jpg
    dsc_4887.jpg
    34.9 KB · Visningar: 273
Det söta lilla fågehhuset återfinns på magasinsgatan 16, d.v.s. mitt emot centralstationen, på andra sidan spåren.
 

Bilagor

  • dscn4846.jpg
    dscn4846.jpg
    48.5 KB · Visningar: 257
Beroende på huruvida vi har en viss kategori folk bland delatgarna på detta forum, så kan den här bli väldigt enkel eller rätt klurig.
 

Bilagor

  • dscn4710.jpg
    dscn4710.jpg
    48.4 KB · Visningar: 261
Bilden är på en del av Bäckängsskolan, den byggnaden som ligger närmast Salängsgatan.
 

Bilagor

  • dsc_4973.jpg
    dsc_4973.jpg
    85.4 KB · Visningar: 255
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.