Annons

Utmaning - Borås

Produkter
(logga in för att koppla)
Oj ursäkta, glömde skriva vart jag hittade den :) Riktigt att den finns vid sjukhuset. Tror det är den nya helikopterplattan...
 
Utanför kulturhuset, på nedre sidan står denna staty. Dvs i korsningen Åsbogatan - Sturegatan alltså.
 

Bilagor

  • theatre.jpg
    theatre.jpg
    36.3 KB · Visningar: 376
Linda H skrev:
Oj ursäkta, glömde skriva vart jag hittade den :) Riktigt att den finns vid sjukhuset. Tror det är den nya helikopterplattan...

Det stämmer, det är den nya helikopterplattan!

Snart har vi nog tillräckligt med material här för att kunna skicka hela tråden till Mecka reklambyrå nästa gång de ska göra en kampanj för borås ;-)
 
Det heter fortfarande Utbildningscentrum eller? Ligger ovanför Byttorps vägport i alla fall.
 

Bilagor

  • utbildningscentrum.jpg
    utbildningscentrum.jpg
    17.7 KB · Visningar: 363
internetklas skrev:
Det heter fortfarande Utbildningscentrum eller? Ligger ovanför Byttorps vägport i alla fall.
Skylten är Utbildningscentrums ja men just det huset står tomt just nu så skylten skall väl snart plockas ner. Utbildningscentrum ligger på Risängsgatan strax bakom detta hus (bakom Halens).
 
Vet inte hur många gånger man har passerat detta stället utan att lägga märke till det. Roliga är att jag hade helt andra idéer på vart jag skulle hitta denna utmaningen och var i Knalleland av en slump... Skulle in på Intersport och tittar upp... Ja men!!!??? Så det var bara till att hämta kameran som låg i bilen :)

Fönstret och ljuskronan finns i ingången till Knalleland.
 

Bilagor

  • knalleland.jpg
    knalleland.jpg
    51.5 KB · Visningar: 328
Här har vi bilden på ingången till kvarteret Vargen som ligger i korsningen Kungsgatan - Järnvägsgatan, dvs gamla badhuset.
 

Bilagor

  • vargen.jpg
    vargen.jpg
    26.9 KB · Visningar: 733
Ja, den var ganska lätt och långt orkade du inte gå heller ;-) (Brandstationen)
 

Bilagor

  • brandstationen.jpg
    brandstationen.jpg
    32.2 KB · Visningar: 1,147
Huset finns ett stenkast ifrån mig så det var nära att jag gick ut och fotade det redan igårkväll. ;)
Det ligger i korsningen Yxhammarsgatan - Sturegatan.
 

Bilagor

  • hus.jpg
    hus.jpg
    35.1 KB · Visningar: 608
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.