Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Utlandsfotografering..funderingar om bilderna.
- Trådstartare sagan
- Start datum
Damocles
Aktiv medlem
Jag tar i regel bättre bilder då jag är på semester, mest för att jag är ny inför intrycken och ser det för första gången. Samt att jag är mer avslappnad och ofta har semester just för att fotografera.Japp, det stämmer, jag tror många omedvetet fotograferar annorlunda när det kommer till en ny plats, blir överväldigad av alla nya intryck och motiv...många slutar tänka på bilder och övergår till att tänka motiv.
Vilket resulterar i att bilderna blir sämre än de annars kunde blivit.
Instämmer, jag har börjat växla mellan alla fina vyer och reguljära "familjebilder", dom har oftast ett högre sentimentalt värde som också är viktigt att ha.Jag har börjat fota mer turistbilder med åren. I början försökte jag fotografera som ett "proffs" och förevigade arkitektur, folkvimmel och vidsträckta landskap. När jag kom hem upptäckte jag att jag knappt hade några bilder på mina resekamrater. Det ångrar jag idag. Visst kan det vara kul att se närbilder på hur gatubrunnarna i Brasilia ser ut men det hade varit kul att ha några bilder på hur mina kompisar såg ut också.
Sen kan man ju kombinera. Man har ju alltid med sig ett gäng "modeller" liksom. Kul att använda dom för att både ta fina bilder och få med folket.