Photocon
Aktiv medlem
vi har fullt upp med att använda järnen ;-)
Hoppsan! Finns det så perversa personer som använder kamerorna. Då går ju en massa dyrbar tid till spillo som man kunde använt till att skriva inlägg
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
vi har fullt upp med att använda järnen ;-)
Enkel förklaring: Japanphoto tjänar kanske mer på Canon än på Sony?
Hifiklubben.. Jisses mannen.. "ica maxi! inom Hifi .. Hehe..
och givetvis skriver jag som jag gjorde då HAN refererade till Live view såsom det var samma sak.. Hade han skrivit att han med CANONS sätt att göra detta på så använder han osv osv..
Men exakt som i tips och råd trådar kommer en Canikon med sitt snack att live view används endast med macro osv osv osv... men .. Sluta skriv såsom att det man säger är så gällande ALLA märken. Då slipper man rätta. Och du slipper tro Åke hade rätt...
Och jag som Sonydemokrat slipper sitta med tramsiga inlägg och förklara för som nu dig..
Ingen blir gladare än jag om jag slippper..
Vad spännande
Vad jag skrev angående LV var att jag såg bättre i en optisk sökare och höll stadigare i kameran då den låg mot ansiktet. Och detta är orsaken till hur jag använder LV
Jag trodde i min enfald att detta gällde även Sonys kameror men tydligen har de enligt dig lyckats eliminera dessa olägenheter. Vore intressant att veta hur detta åstadkommits.
Tillägg till det förra inlägget.
I Nikontråden skrev jag att jag sålde min 850 för att jag inte stod ut med LV, men kan tillägga att jag ångrat mig och skaffat mig en A900 istället. Tycker fortfarande att LV är förbaskat bra, men det är inte allt, det finns såklart andra saker som också är bra och ibland överväger. Kan förresten skvallra att Torbjörn också har sålt sin A550 med LV och köpt en FF A850 utan den funktionen (han köpte min ), så det går att leva utan (trots att det är på gränsen).
/Mats
Men igen så sker just detta pga kassa tester där INTE testarna faktiskt beskriver kamerorna från Sony med ens en nyans utav seriositet..Inte beskriver hur dom kan användas . Så folk är ju totalt okunniga hur dom faktiskt fungerar på riktigt..
Det finns hela tiden en gemensam nämnare här.. Dvs Testarna.. Där ligger pudelns kärna.. Men som sagt. Detta är min åsikt.. Men den är makalöst enkelt för var och en att själv utvärdera.. Bara läs lite tester med kritiskt tänkande påslaget så bör man se varför jag har min åsikt..
Säljaren säljer så klart det med bäst förtjänst kortsigktigt eller vad han tror lönar sig långa loppet beroende på vilken målgrupp hans affär riktar sig till. Finns ingen anledning att bli upprörd över vinklad information i en butik. Ägaren(eller anställd) har väl inget ansvar att agera objektivt?