Annons

Uppgradering av 300D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Rottan

Aktiv medlem
Uppgradering av 300D?

Går i tankarna på att köpa en 300D, gick in i min lokala Foto butik, för att känna lite på den.
Till min stora förvåning hade han ingen.
Jag frågade varför.
Då började han svamla om att Canon pratat om att släppa en ny uppgradering av 300D till hösten därför hade han inte tagit hem någon.

Gick sedan till Expert och där hade de EN givet vis (hur skön som helst att hålla i)! De hade de aldrig hört talas om detta. En uppgradering!?!?

Är det någon som vet något om detta?
För om det kommer en ny kanske man ska vänta lite.

Han kanske bara var så gammalmodig, han vill att alla ska fortsätta analogt så han kan fortsätta framkalla bilder. ;-)
 
Nya modeller kommer hela tiden. Frågan är om det är värt att vänta på nästa modell, eller nästa, eller nästa....
 
Nä det är ju helt klart så. Men om det nu är så att det kommer en ny i höst, är ju mina funderingar om det är värt att vänta på. Kanske är det vissa förbättringar. Det är nog lite det jag undrar också, om det är någon som vet vad skillnaden skulle bli.
Men jag tror ändå det blir svårt att kunna hålla sig ända till hösten i viket fall. Om det inte är otroligt stora förändringar.
 
Jag skulle köpa nu. Det kommer som sagt alltid nya modeller. Vill du sen byta kan du lätt sälja din 300d. Det är eftertraktade kameror så begpriset är högt.

Jag tror dock att 300d:s efterföljare är billigare än nuvarande. Men då är det i så fall vad du betalar för mellanskillnad som är intressant ändå...
 
Kanske är så att det kommer en ny firmware version till hösten? Isåfall kommer alla med den "gamla" 300D kunna uppgradera gratis.

Eller är det kanske den svarta med USM lins som säljs i japan.
 
Vänta kan man ju alltid göra, men under den tiden blir inga bilder tagna...
 
Johnny76 skrev:
hur vet man om man har USM linsen ?
Enklast är att kolla om det står USM på den. Om inte kan nog namnet vara en indikation, är det en "Kiss" borde den ha det, är det en "DRebel" eller "300D" har den det med största sannolikhet inte.
 
Rottan skrev:

Då började han svamla om att Canon pratat om att släppa en ny uppgradering av 300D till hösten därför hade han inte tagit hem någon.

Räknar han inte med att kunna sälja någon före hösten så kanske det inte var någon ide med att ha en sån hemma ... och Canon kommer säkert med en till uppgradering till våren 2005, hösten 2005, våren 2006 ...
 
Gele77 skrev:
Kanske är så att det kommer en ny firmware version till hösten? Isåfall kommer alla med den "gamla" 300D kunna uppgradera gratis.

Eller är det kanske den svarta med USM lins som säljs i japan.

Hm, USM lins?

Är enda skillnaden mot den "vanliga" 300D-kitt linsen att det är USM, eller är det nån mer skillnad?


/Jocce
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.