...
Det låter ju rätt logiskt om dom just nu inte kan fixa en bättre sensor och bygga nya 7Dm2 runt.
...
Frägan är varför skulle de inte kunna bygga en bättre sensor för uppföljaren till 7D?
Köper personligen inte alls det resonemanget.
Personligen, tror, och hoppas jag att Canon gör som med 5D mkIII.
Dvs i princip behåller samma upplösning som den tidigare kameran, och förbättrar ISO och brusprestanda.
Eftersom Canon klarade det med 5D mkIII, så är det fullt rimligt att de klarar det med uppföljaren till 7D.
För mig, som faktiskt använder två st. 7D som yrkesverktyg så ser jag helt uppriktigt inga som helst fördelar med öka upplösningen på 7D, däremot en del nackdelar.
I övrigt så är ju en kamera så oerhört mycket mer än bara en sensor.
För mig är sådant som att kunna redigera RAW-bilder direkt kameran, och spara som Jpeg mycket högt prioriterat.
Bättre AF (den nuvarande beter sig inkosekvent mot mörka motiv) och att antalet FPS håller sig konstant och inte varierar pga den nuvarande buggen är minst lika viktigt.
Har i uppriktighetens namn rejält svårt att förstå detta enorma fokus på sensorerna i sig själva.
Dagens kameror är överlag så bra att jag knappt bryr mig om just den delen för valet av min egen utrustning.
Allt annat omkring, och framför allt helheten är så oerhört mycket viktigare.
Faktum är ju att när bilderna väl publiceras på webben, eller i tryckt format, så är den synbara skillnaden mellan olika sensorer för det mesta inte ens synbar på det slutgiltiga resultatet.
Bra bilder har ju dessutom, faktiskt att göra med en hel massa andra saker, än bara teknisk perfektion.