Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppdatering - Nikon Capture 4.3 ute!

Produkter
(logga in för att koppla)

boris.bonasin

Aktiv medlem
Uppdateringen av Nikon Capture till version 4.3 är släppt.

Till alla som använder engelsk version; logga in på den engelska sidan och hämta uppdateringen. På den svenska sidan finns ännu så länge endast uppdateringen i svensk version utlagd.

Jag håller som bäst på att ladda ned uppdateringen så jag kan inte tala om det är en omfattande uppdatering eller inte...

Uppdateras ska det i vilket fall som helst:)

Senast ändrad:
Ingen större skillnad i hastighet

Tur att c1 och acr finns att tillgå, tycker faktiskt att nc blev aninge slöare i och med updateringen.

/Paul L.

Hittar ni verkligen den svenska versionen på den svenska sidan?
Jag laddade ned det som fanns och det var engelsk version, funkade alltså inte att uppdatera med.

Nikon är helt värdelösa på allt som har med IT att göra.

Även ny uppdatering av Nikon View

För er som använder Nikon View finns nu en uppdaterad version 6.2.6 på Nikons hemsida.

Paul.r.Lindqvist skrev:
Tur att c1 och acr finns att tillgå, tycker faktiskt att nc blev aninge slöare i och med updateringen.
/Paul L.
C1 är verkligen snabb och snygg, men litet annorlunda att lära sig. C1 kan inte läsa .DNG filer. C1 kan inte spara .RAW, .NEF eller .DNG.
Tur också att Photoshop CS2 finns.

Frithiof skrev:
För er som använder Nikon View finns nu en uppdaterad version 6.2.6 på Nikons hemsida.

NikonView har inte förbättrats så dramatiskt sedan 4.0 (som jag började använda till min Coolpix995).
Snarare saknar jag i NV 6.2.0 det som finns i 4.0, nämligen att bara markera de bilder jag vill överföra (transfer) från kameran/kortläsaren till dator. I NV 6.2.0 måste jag låsa de bilderna jag vill och sedan köra transfern. Det låser också målfilerna och ger extra arbete att bara ta bort skrivskyddet. I min NV 6.2.0 går inte att ställa in att bara de enkeltmarkerade filer överförs. Och, jag är ute endast för filnamnändring till datumformat. För detta finns faktiskt CAM2PC.
Tur ändå att PS CS2 finns, tyvärr bara på engelska, men det är en vanesak.
/Fred

Tomasz skrev:
Hittar ni verkligen den svenska versionen på den svenska sidan?
Jag laddade ned det som fanns och det var engelsk version, funkade alltså inte att uppdatera med.

Nikon är helt värdelösa på allt som har med IT att göra.

Hej! Jag kollade idag och dom hade bytt länk, nu är det den svenska versionen där. Jag gick också på pumpen igår..:)

Nikon har "sirap" länkar. NikonView laddades med under 10 kBps i bästa fall.
Nu har nedladdningen av Nikon Capure4.3 uppdatering fastnat för 5-e gången vid 34% (rekord var 64%) :-(
Dessutom har Nikon fel text: "
Om du idagläget har en SVENSK version av Nikon Capture 4.3: bla, bla, bla..."

Men, jag har bara 4.2 och vill lada ner just 4.3.
Snälla, kan någon ge mig en riktig länk.
/Fred

P.S. Fel, fel, fel. Inte fastnat och inte 34%. Nu har 39% laddats med 3,3 kBps. Grrrr...

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto