Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Tyst stationär dator + skärm för bildredigering
- Trådstartare nicolez
- Start datum
Minita
Aktiv medlem
Lite allmänna svar
1. Processorfläkt Noctua NH-U12P. Stor och lågvarvig.
2. Passivt grafikkort. Helt ljudslöst och för enbart bilder behövs inte så mycket muskler.
3. Kabinett: Coolermaster Sileo (ljuddämpat)
4. Nätdel: CM real power modular 620W. Ta till ordentligt.
5. Kortläsare: Spire Intern all in one. En liten löjlig sak men det är bekvämt och den är snabb.
Min dator är dryga 1 år och det är en evighet i datorvärlden. Känns inte aktuellt att peka ut de komponenter som jag har valt men jag chansade med kabinettet, nätdel och fläkt. Fundera lite över diskar v.s. ha en NAS någonstans i huset.
Skärm: Dell har överlag fått bra kritik för sina "budget" skärmar. Du får helt enkelt bolla lite med din budget så att den täcker in hårdvara, skärm och mjukvara (operativ).
2. Passivt grafikkort. Helt ljudslöst och för enbart bilder behövs inte så mycket muskler.
5. Kortläsare: Spire Intern all in one. En liten löjlig sak men det är bekvämt och den är snabb.
Min dator är dryga 1 år och det är en evighet i datorvärlden. Känns inte aktuellt att peka ut de komponenter som jag har valt men jag chansade med kabinettet, nätdel och fläkt. Fundera lite över diskar v.s. ha en NAS någonstans i huset.
Skärm: Dell har överlag fått bra kritik för sina "budget" skärmar. Du får helt enkelt bolla lite med din budget så att den täcker in hårdvara, skärm och mjukvara (operativ).
nicolez
Aktiv medlem
Lite allmänna svar
Tack för ditt svar
NAS verkar smart, om inte annat så för backuper. Just nu använder jag externa USB diskar till allt, vilket är långsamt.
Jag kör en Netgear Readyduo 4 TB, funkar kalas. Har den kopplad till min router (Airport Extreme) och delar ut innehållet till mina trådlösa enheter.Tack för ditt svar
NAS verkar smart, om inte annat så för backuper. Just nu använder jag externa USB diskar till allt, vilket är långsamt.
Det finns massor med fördelar med en NAS mot externa diskar, men det kan säkert andra mer tekniskt begåvade svara på.
Lycka till med din datorjakt!
Mankan G
Aktiv medlem
Själv har jag en NAS från Claes Olsson
i källaren. Jo faktiskt. En liten plastlåda med en högljudd fläkt. Stoppade i två 1 TB diskar i JBOD läge. Fungerar som en ypperlig backupenhet för mig. Billig, fungerar och har varit pålitlig.
Jag har alltså inga ytterligare behov av mer funktioner i min NAS. Den skulle fungera som en backup vilket den gör...... Hade jag önskat fler finesser så hade jag varit tvungen att köpa något annat då denna plastlåda har sina begränsningar
Jag har alltså inga ytterligare behov av mer funktioner i min NAS. Den skulle fungera som en backup vilket den gör...... Hade jag önskat fler finesser så hade jag varit tvungen att köpa något annat då denna plastlåda har sina begränsningar
Men en usb-disk kopplad till en router kommer man väl också åt?Den stora fördelen jag har av min NAS är att alla datorerna har tillgång till den. I de flesta hem finns mer än en dator, då är en NAS en smidig lösning.
b-krantz
Aktiv medlem
Men en usb-disk kopplad till en router kommer man väl också åt?
Förvisso. Om routern har stöd för det. Min har inte det.
Aha, ok, visste jag inte.Förvisso. Om routern har stöd för det. Min har inte det.
nicolez
Aktiv medlem
Lite allmänna svar
.
Vad tror du om detta?
SKÄRM
LG 23" TFT IPS231P-BN IPS-Panel LG 23" TFT IPS231P-BN IPS-Panel 1 990 kr
KOMPONENTER
OCZ SSD Agility 3 120GB OCZ SSD Agility 3 120GB 1 790 kr 1 st 1 790 kr
Cooler Master Hyper 212 Plus Cooler Master Hyper 212 Plus 229 kr 1 st 229 kr
KFA2 GeForce GT 520 1GB PASSIVT KFA2 GeForce GT 520 1GB PASSIVT 513 kr
Fractal Design Define R3, Svart Fractal Design Define R3, Svart 790 kr
FSP Aurum 400W 80+ Gold FSP Aurum 400W 80+ Gold 676 kr 1 st 676 kr
ÖVRIGT
Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM, SP1 Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM, SP1 949 kr
Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3 Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3 729 kr 1 st 729 kr
2TB Samsung Ecogreen F4EG 2TB Samsung Ecogreen F4EG 651 kr
Intel Core i5 2500 3,3GHz Intel Core i5 2500 3,3GHz 1 706 kr 1 st 1 706 kr
MSI P67A-C45 REV B3 MSI P67A-C45 REV B3 1 029 kr
Samsung SH-222AB, SATA Svart OEM Samsung SH-222AB, SATA Svart OEM 199 kr 1 st 199 kr
Montering och test av dator med valfria komponenter Montering och test av dator med valfria komponenter795 kr
reboot81
Aktiv medlem
Eller varför inte en dator du packar upp ur lådan och börjar använda efter 15minuter?
http://www.macoteket.se/Categories/...2_GHz_med_ATI_HD_5670_grafik/prd23403422.aspx
Visserligen 13000kr, men de har även en mindre 21,5" för 10600kr.
http://www.macoteket.se/Categories/...2_GHz_med_ATI_HD_5670_grafik/prd23403422.aspx
nicolez
Aktiv medlem
Eller varför inte en dator du packar upp ur lådan och börjar använda efter 15minuter?
Mac är en jättefin dator men jag gillar inte Apples inställning till människors privatliv och censur.
nicolez
Aktiv medlem
https://www.inet.se/kundvagn/visa/5716
Länk till datorn ovan.
Länk till datorn ovan.
equinoxus
Aktiv medlem
...med sämre processor. Hälften så mycket minne som dessutom är långsammare. Ingen SSD-hårddisk - vilket gör väldigt stor skillnad.
Mankan G
Aktiv medlem
...med sämre processor. Hälften så mycket minne som dessutom är långsammare. Ingen SSD-hårddisk - vilket gör väldigt stor skillnad.
Och det tar inte mycket längre tid att montera i hop en dator heller om du gjort det några gånger. Minus laddning av OP system givetvis och alla dess uppdateringar....
Mankan G
Aktiv medlem
Mac är en jättefin dator men jag gillar inte Apples inställning till människors privatliv och censur.
Ja då är vi två som delar samma åsikt