eon
Aktiv medlem
Lars Borgkvist, du har nått en låg nivå i netikett. Och vad gäller dina påståenden så är de inte speciellt förtroendeingivande.
Visst finns det vissa kameror som har manuell, mekanisk spegelfällning/låsning med spak. Tex Nikon F3.
Dock saknar de flesta spegelreflexkameror denna proffsfiness. Det var ASLR, och främst gamla sådana.
Vad gäller DSLR så känner jag inte till någon som har den finessen. De proffskameror som har spegelfällning fungerar som Eero skrev.
Vad gäller dig själv så är din profil helt tom. Ingen information till vem du är eller vad för kameror du faktiskt påstår dig använda som har denna manuella spegellåsning.
Mvh /Erik
larsborg skrev:
Tyst spegelreflex?
Alla mina gamla och nya spegelreflex antingen A-SLR eller D-SLR har uppfällbar spegel, alltså, med en uppfälld spegel är ljudet mycket lågt, endast slutaren och bländaren hörs arbeta!
Enkelt!
Säkert, har någon redan påpekat finessen, jag orkade inte läsa igenom alla svaren. men även en motor för filmmatningen väsnas något, bäst att dra fram filmen för hand, med spegeln uppfälld.
Visst finns det vissa kameror som har manuell, mekanisk spegelfällning/låsning med spak. Tex Nikon F3.
Dock saknar de flesta spegelreflexkameror denna proffsfiness. Det var ASLR, och främst gamla sådana.
Vad gäller DSLR så känner jag inte till någon som har den finessen. De proffskameror som har spegelfällning fungerar som Eero skrev.
Vad gäller dig själv så är din profil helt tom. Ingen information till vem du är eller vad för kameror du faktiskt påstår dig använda som har denna manuella spegellåsning.
Mvh /Erik