Erfarenheter av Pixxass
Jag har nu beställt två gånger från
Pixxass och måste säga att jag är mycket nöjd. De håller kanske inte samma världsklass på allt som Dustin gör (fast de är å andra sidan extremt bra att ha att göra med).
Den första beställningen var rätt okomplicerad; Canon 20D, objektiv, filter, minneskort beställdes och förskottsbetalades i höstas. Allt kom efter 2 veckor.
Beställningen jag gjorde senast var mer komplicerad: Först beställde jag en kamera åt en bekant (Canon A540) med lite tillbehör som jag också betalade. Då insåg jag att jag behövde köpa ett objektiv (Sigma 17-200) och filter till mig. Eftersom jag är snål och ville undvika ytterligare €24 i frakt ville jag få med dem i samma beställning.
Efter att ha skickat mail till Pixxass var planen först att avboka min beställning, men pengarna hade redan dragits och det skulle kosta mig 250 SEK att få tillbaka dem. I stället kom jag överens med kundtjänsten att skicka in ytterligare pengar märkta med samma ordernummer så skulle de manuellt göra om ordern.
Förutom att det exakt då blev totalslut på objektiven i Tyskland så gick allt perfekt, jag fick mitt paket utburet av DHL igår.
Det enda negativa jag kan komma på är att deras kundtjänst uppenbart skriver svaren på tyska som sedan automatöversätts till engelska. Och att det i det här fallet inte gick att följa ordern eftersom den hanterades utanför deras ordinarie system.
En annan sak är att deras sortiment är lite underligt - de hade i stort sett alla motljusskydd till Canonobjektiv
utom det som fungerar med mitt 50 / 1,8. Ej heller gick det trivialt att hitta rätt väska till kompaktkameran. Man saknar
Cyberphotos listor med föreslagna tillbehör.
I övrigt är jag helnöjd, framför allt med de priser de har (tysk moms gäller).