Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tyska återförsäljare på nätet

Produkter
(logga in för att koppla)
Har idag beställt 20D + BG-E2 (paket) + Sigma 18-50 f/2.8 från www.ac-foto.de!

Längtar så fruktansvärt tills det kommer!

En fråga bara, "räkningen" anges ju i Euro; kan man välja om man vill betala i kronor eller i Euro?
 
Beställde igår:

350D
BG-E3
Sigma 18-50/2,8
1 Gb Ultra II
420 EX

Beställde hos technikdirekt, de känns mest pålitliga och hade bättre pris än pixass. Får se när den kommer. Leveransdatum på kamera och batterigrepp var okänt.

Man längtar ju en del....
 
Bakwetu skrev:
De olika priserna beror på de olika momssatserna i Tyskland och Sverige. Affärer som säljer mycket till Sverige ska tillämpa svensk moms.
Vilka av de nämnda butikerna tillämpar svensk resp tysk moms, vet ni som handlat av dem?
Syns den alltid inbakad i prislistorna på nätet?
 
fmattis skrev:
Vilka av de nämnda butikerna tillämpar svensk resp tysk moms, vet ni som handlat av dem?
Syns den alltid inbakad i prislistorna på nätet?
ac-foto.de säljer med tysk moms, 16%, till sverige (står på hemsidan, tryck på svenska flaggan på första sidan).
 
Är på gång att beställa från AC-Foto. Vad händer om man inte KAN vara hemma när UPS kommer med paketet? Spenderar ganska mycket tid på universitetet som ligger nån halvmil härifrån (ja, även nu på sommaren). Kan de komma dit då istället om man ber dem om det när de ringer?
Det skulle underlätta en hel del måste jag säga...
 
edovan skrev:
Är på gång att beställa från AC-Foto. Vad händer om man inte KAN vara hemma när UPS kommer med paketet? Spenderar ganska mycket tid på universitetet som ligger nån halvmil härifrån (ja, även nu på sommaren). Kan de komma dit då istället om man ber dem om det när de ringer?
Det skulle underlätta en hel del måste jag säga...
Jag rekommenderar dig att ringa UPS på telefon 020-788 799.
 
Erfarenheter av Pixxass

Jag har nu beställt två gånger från Pixxass och måste säga att jag är mycket nöjd. De håller kanske inte samma världsklass på allt som Dustin gör (fast de är å andra sidan extremt bra att ha att göra med).

Den första beställningen var rätt okomplicerad; Canon 20D, objektiv, filter, minneskort beställdes och förskottsbetalades i höstas. Allt kom efter 2 veckor.

Beställningen jag gjorde senast var mer komplicerad: Först beställde jag en kamera åt en bekant (Canon A540) med lite tillbehör som jag också betalade. Då insåg jag att jag behövde köpa ett objektiv (Sigma 17-200) och filter till mig. Eftersom jag är snål och ville undvika ytterligare €24 i frakt ville jag få med dem i samma beställning.

Efter att ha skickat mail till Pixxass var planen först att avboka min beställning, men pengarna hade redan dragits och det skulle kosta mig 250 SEK att få tillbaka dem. I stället kom jag överens med kundtjänsten att skicka in ytterligare pengar märkta med samma ordernummer så skulle de manuellt göra om ordern.

Förutom att det exakt då blev totalslut på objektiven i Tyskland så gick allt perfekt, jag fick mitt paket utburet av DHL igår.

Det enda negativa jag kan komma på är att deras kundtjänst uppenbart skriver svaren på tyska som sedan automatöversätts till engelska. Och att det i det här fallet inte gick att följa ordern eftersom den hanterades utanför deras ordinarie system.

En annan sak är att deras sortiment är lite underligt - de hade i stort sett alla motljusskydd till Canonobjektiv utom det som fungerar med mitt 50 / 1,8. Ej heller gick det trivialt att hitta rätt väska till kompaktkameran. Man saknar Cyberphotos listor med föreslagna tillbehör.

I övrigt är jag helnöjd, framför allt med de priser de har (tysk moms gäller).
 
Tänkte bara höra om hur man betalar till UPS-killen? Kan man ta det på kort eller är det kontanter som gäller?
 
Är tyskarna billigast?

Det talas ofta om att det är billigare att beställa prylar i tyskland än i sverige och det är det ju. Men, är tyskland det billigaste EU-land man kan beställa ifrån? Någon som har erfarenheter av andra länder?

/Roland
 
McIsaac skrev:
Tänkte bara höra om hur man betalar till UPS-killen? Kan man ta det på kort eller är det kontanter som gäller?

Ring och hör med UPS, det gjorde jag och fick till svar att de ej tog kort. Men det är snart två år sedan och det kanske har ändrats.
 
Efter att ha pratat med en på UPS fick jag reda på att man kunde betala med kort men då skulle detta ske innan de körde ut paketet eftersom chauffören inte har någon kortläsare.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.