Annons

Tyska återförsäljare på nätet

Produkter
(logga in för att koppla)
Pixxass

Jag köpte mina grejor från www.pixxass.de
det funkade helt ok. Ett tips, be att de mailar över kolli ID.

Sedan är det bara att ringa postens utlands-service, så tar dom fram det kolli ID som ditt paket fått i Sverige. Du kan därefter enkelt följa paketets väg via www.posten.se.

Totalt tog det 12 dagar från beställning tills det jag kunde hämta ut sakerna på mitt utlämings-ställe. Hade nog gått lite snabbare om jag beställt på tisdag istället för torsdag. Nu drabbades jag av två helger + nationaldag!

Jag är nöjd det blev nästan 20% ner på cyberphotos priser.

/lars
 
Ola_E skrev:
Topovision tyckte jag låg bra i pris tills det att jag valde land på startsidan topvisionshop.com

Helt plötsligt blev allt mycket dyrare än när jag tidigare gick efter Europriserna...

Men det är väl en ungefärlig valutakurs de använder på hemsidan. Du betalar väl europriserna sen.
 
Nej jag trodde att det var så, men det är ganska mycket dyrare.

Just nu kostar ett 350d kit med 18-55 objektivet 7632:- svenska jämfört med 769 Euro.

Det blir en eurokurs på ca 9.92...
 
På Pixxass var kursen 9,20 sek

Handlar du på Pixxass.de betalar du i Euro, i mitt fall 1205 Euro ink 24 euro i frakt. Från mitt konto drogs 11086 sek dvs en kurs på
100 sek = 9,20 euro.

/lars
 
De olika priserna beror på de olika momssatserna i Tyskland och Sverige. Affärer som säljer mycket till Sverige ska tillämpa svensk moms. 1,25*769/1,16=829 euro vilket med en kurs på 9,2 stämmer med det pris du fick i svenska kronor
 
Du kan spåra försändelsen på UPS hemsida, deras "Standard" försändelser inom europa tar två arbetsdagar så vilken dag de 'ska' leverera är inte så svår att räkna ut. Sedan brukar de ringa den dagen de ska leverera och säga ungefär vilken tid de dyker upp.

Staffan
 
Jag har beställt från mediacheckpoint! Väntar på min 350d genom ups försändelse =).
Det jag ännu inte listat ut är om jag betalar i svenska kr eller i euro. Ups kunde inte heller svara sist jag ringde :/ ska försöka igen på måndag.
Någon som annars vet vilken valuta man ska betala med, eller spelar det ingen roll?
 
Hej Peter!

Du betalar i svenska kronor till UPS. Var beredd att de inte kan växla utan du skall kunna ge jämna pengar. Titta på Forex.se på måndag så får du dagskursen på Euron som UPS omvandlar till kr.

/Rolf
 
peterste skrev:
Jag har beställt från mediacheckpoint! Väntar på min 350d genom ups försändelse =).
Det jag ännu inte listat ut är om jag betalar i svenska kr eller i euro. Ups kunde inte heller svara sist jag ringde :/ ska försöka igen på måndag.
Någon som annars vet vilken valuta man ska betala med, eller spelar det ingen roll?

Som påpekats, du betalar i Svenska kronor och det ska vara jämna pengar.
Ring till UPS och ligg på lite. Jag fick rätt belopp och kurs på första försöket, men däremot så var det lite mer strul med budet då han trodde att jag betalat till UPS via insättning på deras konto och inte kontant som jag skulle göra. Dessutom så var han lite sur över att behöva springa omkring med c:a 20000 kr i kontanter (vilket jag kan förstå).
 
Paulo skrev:
Hur får man koll på vilken dag och vilken tid UPS kommer hem med prylarna?
Mvh /Paulo

Fick ett mail från UPS att de tagit emot ordern och att de beräknade leverera den 7/6. I mailet fanns ett sändningsnummer som man kunde använda för att följa paketet via UPS hemsida.

På morgonen den 7/6 ringde en kille upp från UPS och berättade att de skulle komma på eftermiddagen mellan ca kl 14 - 15. På frågan om hur man skulle betala så skulle det gå bra med både Euro och Svenska kronor, beloppet i kronor fick jag av honom. Sen var det bara att åka hem och vänta! :)
 
Vilka betalningssätt gäller på pixxass? Gäller Canons garanti i Sverige eller skall grejerna skickas tillbaka till Tyskland?

Mvh/Paulo
 
Pixxas tar betalt i förväg (vorkasse). Du har garanti i sverige och måste inte skicka tillbaka varan.
Nackdelen kan med förskotts betalning vara om varan tar slut innan betalningen slutförts, då kan man eventuellt få vänta ett tag på nästa leverans till butiken. Betalning tar nämligen 3 bank dagar.

Jag vågade tex inte beställa minneskort från tyskland, då det förmodligen måste skickas tillbaka vid fel. Så det beställde jag i butik hä hemma (webhallen, sto). 815 kr :1 gig ultra 2.

MvH
Peter
 
Tack för svaren! Man blir ju verkligen sugen på att prova, är på gång med att beställa en 20d men är lite skraj för att beställa med förskottsbetalning......

Mvh/Paulo
 
Pixxass verkar ha haft flera fotosidan kunder och verkar pålitliga. Du köper ju en lite dyrare kamera. Du borde ringa eller maila dem och få en uppfattning om hur seriösa dem är eller först och främst höra efter att dem har tillräkligt många i lager. Vore tråkigt att behöva vänta en månad eller hur lång tid det kan ta om en vara är slut.
 
Paulo skrev:
Tack för svaren! Man blir ju verkligen sugen på att prova, är på gång med att beställa en 20d men är lite skraj för att beställa med förskottsbetalning......

Mvh/Paulo

Jo det var lite läskigt (beställde canons 17-40 + 1G SanDisc på directshopper, vilket fungerade utmärkt.

/Johnny
 
Jag sitter precis och tänker göra en stor beställning till Pixxass med bl a Canon EOS 20D och började fundera på laddaren. Skickar de med en som funkar i svenska kontakter eller måste jag använda en klumpig adapter?
 
normal kontakt

Hej

Beställde min 350d på pixxass och medföljande laddare gick utmärkt att använda i mina vägguttag
/lars
 
Puh, då kan jag vara lugn för jag har redan skickat iväg beställningen. Tack Lars för svaret!

Nu måste jag bara vänta tills imorgon bitti då de kommer tillbaka på min banks utlandsavdelning, eftersom BIC-numret inte fungerade.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.