ANNONS
Annons

Tysk hemsida för fotoutrustning?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jo det är väl de som säljer till en bara om man köper försäkring, batterier, laddare, manual osv.

Dvs för priset i annonsen får du endast huset (gäller alla kameraprodukter). Sen för att få köpa så måste du köpa till saker (som du ändå måste ha för att kunna använda kameran), så slutnotan blir högre än t.ex. hos seriösa handlare som www.bhphoto.com och www.adorama.com


Här är mer info om var och var du inte ska handla i USA

http://www.photo.net/neighbor/one-subcategory?id=2
 
Tack Jeppe.

För att du har grusat mina planer med några få meningar:D

Bra länk förresten till de missnöjda kunderna.

Nu blir det till att söka igen. Tur att man har bredband, annars hade detta blivit dyrt...
 
Chansen för att slippa ifrån tull 4,2% och moms på 25% vid "distansköp" från USA tror jag är liten. Att reda ut en reklamation el dyl tror jag också är väsentligt mycket svårare än vid köp inom EU.

Vi har ju vår "frihandel" inom EU och behöver därför aldrig räkna med några obehagliga avgifter som kan tillkomma.

Om man däremot åker över och handlar på plats så är det något helt annat, tycker jag.

Bra länk annars Jeppe, behövs fler såna tror jag.

På tal om tegelsten, så var det precis vad en kompis råkade ut för på Canaria för ett par år sen när säljaren gick in i baklokalen för att "slå in paketet", men det ordnade sig innan han åkte hem.:)
 
Kanske är en dum fråga men om man köper "over there" så är väl risken att få tulla för det minimal va? Tänkte beställa ett Nikkor 28-105 med flickvännen hem, men det är kanske bäst att be henne kasta kartonger osv och bara behålla garantipapper och objektivet?

/Malm :confused:
 
Posta kartongen ;)

Nja..nej inte om man tar hem det privat..kan ju alltid köra med att man tappade huset så det gick sönder....:(

Sen beror det på vad du får betala för det. Kolla mot tyskland först. Då får du, mig veterligen europagaranti istället för världsgaranti (vad det nu är för skillnad på det?)

Tullen är förresten 6.7% vid köp av kamerautrustning.
 
Foto webshop i Schweiz?

När diskussionen endå handlar om tyskspråkiga sidor undrar jag om någon känner till någon webshop i Schweiz? Ska snart flytta dit...

Har iofs funderat på att handla i Sverige (moms fritt) sedan betala avgifterna i CH det borde sluta billigare. Någon som känner till motsatsen?
/AK
 
Anders, risken är minimal.. men bort med originalkartongen. Helst borde hon dock ha en kamera med sig som passar till objektivet.

Du har rätt Jeppe att tullsatsen för utrustning är 6,7% (varukod 9002...) men för kameror är den 4,2% (varukod 9006....)

/Björn S
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.