Jimmy Thörne
Avslutat medlemskap
Bara av nyfikenhet, vad tycker du Niklas Wibom om bilderna då du tidigare hävdade att vi bara var avundsjuka och det var därför vi klagade?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
"Skåningen" skrev:
*gult kort*
Denna tråden börjar spåra ur.
mipert skrev:
Jag tycker det är helt OK med ett program som toppmodell.
Problemet är att TV3 är ett lågbudgetbolag. I alla fall märks det när man försöker följa programmet på hemsidan.
Jag har inte sett ett avsnitt hittills, skall titta någon gång, men då skall hemsidan träda in och ge information och locka att titta vidare.
Men jag tycker inte hemsidan gör det.
Det borde finnas mer information, uppdateringar dag för dag och små filmsnuttar att ladda ned.
(Kanske gör det det men jag har i så fall missat det.)
jensohlsson skrev:
Ärligt talat. Jag har kollat runt på TV3:s sida ett tag och kan konstatera följande:
1. Flera av tjejerna ska in på sjukhus och inte vara med i nån modelltävling. Anorexia tycker jag syns när huvudet känns oproportionerligt stort i förhållande till kroppen.
"Skåningen" skrev:
Vad jag tycker om bilderna, är att jag respekterar andra fotografers verk, även om de inte är "min typ av bilder".
...
Efter detta inlägget, så ger jag mig själv "gult kort". För inlägget här har igentligen inte till 100 % med detta att göra.
Niklas Wibom
http://www.niklaswibom.com
Att några tror att de kan göra bättre själv behöver väl iofs inte ha med avundsjuka att göra. Dåliga verk från framgångsrika personer fyller en viktig roll som inspiration. Flera författare har nämnt att de börjat skriva och på allvar tro på sina chanser att bli utgivna först efter att ha blivit inspirerade av utgivna böcker de tyckt vara skräp, gäller nog också en del fotografer.När det gäller mitt tidigare inlägg om avundsjukan så står jag för det, då jag märker en viss "underton" i vissa personers inlägg om att de tycker bilderna är dåliga och att de själva är mer kompetenta som fotografer.
Tim: Jag skrev att vi inte behöver några självutnämnda moraliska väktare. Jag tycker inte att tråden spårat ur. Man ska inte skrika "lägg ner för fan" så fort åsikter ventileras som går emot sina egna. [/B]