sflow
Aktiv medlem
Öpir skrev:
Som författare känner du ju till problemet med att läsaren kan uppfatta texten på ett annat sätt än vad författaren hade tänkt sig. I det läget kan man som författare inte klaga på läsaren, eller hur? Författaren står ju aldrig bredvid och kan förklara hur texten skall läsas.
Därför tror jag att man har lagt ut bilderna för att man tycker att de är bra. Om man inte hade tyckte det, utan att det bara var fråga om provbilder hade man från redaktionens sida också förklarat det. Nu finns ingen sådan brasklapp med. Alltså kan man dra slutsatsen att redaktionen tycker att bilderna är fina.
För du menar väl inte att du gillar bilderna?
I alla fall en som verkar ha läst ordentligt.
Visst jag har läst kommunikationsvetenskap och man kan filosofera i evigheter om när budskapet uppstår, när mottagaren deschiffrerar eller när sändaren skickar. I det här fallet verkade det mest som ointresse att fundera kring de möjliga vinklar som framlagts. Och det tycker jag defintivt man kan klandra läsaren för.
Jag stör mig lika lite på de taffliga bilderna i top models initiala skede som jag stör mig på dålig styling, filmning, klippning etc vid exempelvis Idol, Fame Factory etc.
Om det inte till och med var planerat att vara usla förhållanden för tjejerna... så var det i alla fall ett bra sätt att kolla av hur de reagerar i sådana situationer.
Hur som helst var min poäng bara att den här diskussionen är betydligt mer intressant än att bara naivt jämföra med eget eller andras material utan att ens försöka fundera kring förutsättningar. Jag tvivlar inte på att jag kan ha fel, men jag är trött på att man allt som oftast jämför slutresultat utan hänsyn till förutsättningar och syfte.