Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Två alternativ för fotoresan i höst.

Produkter
(logga in för att koppla)
Hustomten skrev:
Ja det finns de som professionellt ordnar resor med stor fotoinriktning typ http://www.naturresor.com/ men prisklassen på dom skiljer sig lite från våra enkla resor.

Grundtanken med de resor vi ordnar här är att vi skall försöka göra dem tillgängliga för alla, och helst skall ingen behöva avstå av ekonomiska skäl. Hellre korta resor för alla än dyra för få.

Jag har inga planer på att dra igång någon resebyrå, utan har en böjelse åt det idéella hållet. Min inkomst har jag på annat sätt.

Menade inte bokstavligt att jag trodde du försökte dra igång en resebyrå. Inte alls faktiskt. Tanken bara slog mig att det kunde göras. Annars är det ju på G att bli en reseförening av det här med billiga fotoresor. Lite som Scandinavian Geographic Society fast med fokus på foto.

För mig lockar långresor och jag tror det skulle kunna göras riktigt bra med fotosidan som bas. Ville bara testa att plantera ett litet frö. Problemet är väl då att folk måste ta sig tid och planera långt i förväg i helt annan utsträckning.
 
ok :)

Naturligtvis skulle det vara fullt möjligt att ordna en långresa. Den skulle dock som du säger ta betydligt mer tid för både arrangörer och deltagare att planera, så frågan är om det är värt det arbetet med hänsyn till hur många som skulle åka med på en sån resa.
 
Just det resmålet jag föreslog behöver inte vara så krångligt att fixa till bara folk inte förväntar sig att få allt serverat på ett fat. Problemet är väl att få med folk på en så lång tur. Då borde man nästan fiska utanför fotosidan. Var väl därför jag fick ordet "resebyrå" i skallen.
 
Klockan är två, och himlen är knall blå.
Varför inte göra en liten resa norrut på sommaren när solen är uppe länge, och ljuset finns ofta? =)
 
Proboarder skrev:
Klockan är två, och himlen är knall blå.
Varför inte göra en liten resa norrut på sommaren när solen är uppe länge, och ljuset finns ofta? =)

Det vore ju toppen att göra,mycket bra förslag.
Närdå ?
 
Låter riktigt bra tycker jag. Jag kan gärna bidra med planering på ett hörn, men du Christian kanske kan dra det.
 
Får jag föreslå Trysunda på er fotoresa kring Höga Kusten. En otroligt vacker ö som har allt man kan önska sig, inklusive surströmming. Färja från Köpmanholmen eller Ö-vik.
 
Hustomten skrev:
Låter riktigt bra tycker jag. Jag kan gärna bidra med planering på ett hörn, men du Christian kanske kan dra det.

Jo, det vore trevligt, om jag inte vore världens absolut virrigaste och glömskaste person, tyvärr =/
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.