Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vart vill ni åka på fotoresa i höst?

Produkter
(logga in för att koppla)
forstheim skrev:
Jaha..jag trodde det var naturfoto som gällde. Och varsågod till förslagen förresten... :=/

Tack alla för era förslag!
Även om jag personligen gillar naturfoto, är jag öppen för alla förslag, det finns inget som hindrar att vi åker och fotar folk på gator. Allt beror på vad de flesta gillar :)
 
Hustomten skrev:
det finns inget som hindrar att vi åker och fotar folk på gator. Allt beror på vad de flesta gillar :)

Okej..då föreslår jag att ni/vi åker till Ringvägen i Osby. Detta eftersom där vid ett antal tillfällen har iaktagits ett gäng gamla pensionärer med rullatorer passera över gatan. Hösten är bäst eftersom de sedan under vintern håller sig inomhus.. ;=))
 
Annat än naturfoto: produktfoto i studio med ljussättning (saker/produkter, mat i olika stadier av tillagning, stilleben).

/AnnaKarin
 
Mera "ickenatur": Gatufoto i t ex Malmö, eller varför inte i Köpenhamn eller Helsingör?

/AnnaKarin

Edit: Snodde visst halva Jannes idé, det ska erkännas ;)
 
Förslag på resmål i november -04
Hållö
Kosteröarna
Höga kusten med Skuleskogens Nationalpark
Tiveden
Marsstrand
Produktfoto, mat i studio
Gatufoto Malmö, Köpenhamn, Paris, Helsingfors

Tidigare förslag inför våren -04:
Gotland
Österlen
Norra Kvill
Rogens naturresevat
Orsa Finnmark
Karlskrona skärgård
Stadsmiljö
Skåne runt
Dalarna runt
Paddjelanta
 
Några andra förslag i räckan här.

Naturfoto -
Sandhammaren och Kåseberga, Skåne
Visingsö, Vättern
Möns klint, Danmark
Ölands södra udde, vecka 42

Industrifoto
sockerindustrin i Skåne (snart ett minne blott) + sockerbruket i Arlöv
Göteborgs hamn

Arkitekturfoto
Köpenhamn
Oslo


Annat
Båten mellan Köpenhamn o Oslo (+8 timmar i Oslo)
Christiana (snart ett minne blott)
 
Skog!

Om det är naturfoto så slår jag ett slag för skog och inland efter kustresor till Öland och Landsort.

Martin
 
Håller med!

Det är därför jag föreslagit Höga kusten där man har "inlandsskog" ända ut i kusten+ kobbar och skär, fiskelägen fyrar mm mm. Man behöver inte ta bort det ena eller andra alternativet utan allt finns där med mycket korta avstånd!
 
Man kanske kan hoppas på att ryanair har en mostvarande kampanj som i kväll och skänker bort bilketter till Glasgow?
 
Jo det vore ju kalas, men blir det inte bökigt med flyg? Det här gänget har väl inte direkt lite packning.

/AnnaKarin
 
Föreslår om det gäller natur Ramsvikslandet i närheten av Smögen och Stångehuvud vid Lysekil. Bägge är naturresevat med helt otrolig natur.

Vidare som alternativ Fengersfors gamla Bruk där finns gammal bruksmiljö med maskiner och gamla byggnader som är i olika stadier av förfall. Dessutom står en av Sveriges äldsta pappersmaskiner kvar. Finns hur mycket motiv som helst.

Kan ordna billig boende centralt mellan kusten och andra mål i en skola. Blir förstås ligguderlag eller tältsäng som gäller men som sagt billigt. Vi gör mat tillsammans och umgås.

Om det är intressant kan vi ha en studiosession och fota modell eller produkt. Kan vara bra att ha i reserv om det regnar.

/Jan
 
Många bra förslag...
Kan inte komma på något riktigt slående inom Sveriges gränser. Det skulle då kunna vara i Väster Götland och vår Svensk Historia.
Tittar vi utanför landet så kan man tänka sig följande:

Irland/Dublin.
Estland/Tallin.
Tyskland/Berlin.

\SMo
 
Om man skulle flyga med RyanAir, är det någon som har koll på hur många billiga biljetter det finns på ett plan. Kan man tro att en större grupp (20-30) kan resa billigt allihop?

Det vore onekligen spännande att med hjälp rodda en Irlands eller Skottlandresa tycker jag...
 
Vi får väl chartra ett eget plan ;) Skämt åsido, alla biljetter på planet har väl samma pris så bokar man bara tillräckligt långt i förväg så ska vi väl få plats, eller är jag helt ute och cyklar?
 
Jag vill till Campbeltown i Skottland för att fylla på Whiskey-lagret, så jag röstar Skottland! RyanAir är snorbilligt. Bortprioriterar man allting utom fotoutrustning och tandborste får man med det på planet!

/Pontus
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.