Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Två alternativ för fotoresan i höst.

Produkter
(logga in för att koppla)
Bohuslän

Här slår en våg.
Här finns en häll.
Här brinner mareld i sensommarkväll.
Här sliter vinden i tåg och grenar.
Här slipar vattnet strandens stenar.

Här skriar truten i morgon timman.
Här dansar älvor i afton dimman.
Här fylls ditt bröst av doft från tång.
Här sjunger fåglar havets sång.

Här svänger flickorna stolt på kjolen.
Här blommar två gånger kaprifolen.
Här splittar hemfiskarn sina garn,
berättar sagan för barnbarns-barn.
Om Bohuslän.

Här splittar hemfiskarn sina garn,
berättar sagan för barnbarns-barn.
Här svänger flickorna stolt på kjolen.
Här blommar två gånger kaprifolen.
I Bohuslän

Nä, det förstås...
men det blåser i alla fall ganska mycket, om man gillar hav som vräker sig mot bergen, så är det rätt tjusigt faktiskt.

/Catarina

Jag föredrar Höga Kusten i första hand och det mest för att jag inte har varit där och fotograferat och detta skulle bli ett utmärkt tillfälle därtill. Lämplig tidpunkt kan väl vara ngn gång under oktober månad eftersom hösten kommer tidigare där uppe.

Här kommer en bild från naturreservatet Rotsidan vid Höga Kusten klart värd ett besök.

Bilagor

• rotsidan_8_forum.jpg
    rotsidan_8_forum.jpg
    47.5 KB · Visningar: 592
September..bästa fotomånaden vad gäller både ljus och färger.
Höga kusten..givetvis! exellent område att fotografera.

Vi har gjort vårt val av resmål

Mycket synpunkter kom fram och det var kul att läsa, men nu har vi bestämt att vi ordnar två resor.

Jag och Li ordnar en resa till Höga Kusten i slutet av september

Jag och Catarina Magnusson ordnar en resa till Västkusten i november.

Då bör alla bli glada och nöjda :)

Mer info om respektive resa kommer i separata trådar.

Kanonbra, men vilket jobb speciellt du lägger ner Janne 2 resor, all heder till dig och de andra.

Låter suveränt! Jag var på Hälsö och Hönö i påskas (Där Catarina Magnusson bor) och där finns motiv så det räcker och blir över... Ser fram emot ännu en resa!

Re: Vi har gjort vårt val av resmål

Hustomten skrev:
Mycket synpunkter kom fram och det var kul att läsa, men nu har vi bestämt att vi ordnar två resor.

Jag och Li ordnar en resa till Höga Kusten i slutet av september

Jag och Catarina Magnusson ordnar en resa till Västkusten i november.

Då bör alla bli glada och nöjda :)

Mer info om respektive resa kommer i separata trådar.

Jag tycker det här är misstänkt likt starten på en resebyrå med inriktning mot foto. Finns någon sådan? När kommer första långresan? 2005/2006? Eller tittar jag för djupt ner i kristallkulan nu? :)

Annars skulle jag vilja föreslå malaysiska Borneo som "premiärresa". Späckat med undersköna nationalparker. Tidigare var det också så att om man flög Malaysian ner kunde man köpa ett hyfsat billigt 30 dagars flygpass på vilket man kan plocka guldkornen likt svampar. Kuala Lumpur har också många trevliga kameraaffärer ;-)

Någon åsikt...?

Ja det finns de som professionellt ordnar resor med stor fotoinriktning typ http://www.naturresor.com/ men prisklassen på dom skiljer sig lite från våra enkla resor.

Grundtanken med de resor vi ordnar här är att vi skall försöka göra dem tillgängliga för alla, och helst skall ingen behöva avstå av ekonomiska skäl. Hellre korta resor för alla än dyra för få.

Jag har inga planer på att dra igång någon resebyrå, utan har en böjelse åt det ideélla hållet. Min inkomst har jag på annat sätt.

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar