Annons

Tumnaglar i Camera Raw försvann!?

Produkter
(logga in för att koppla)

Makten

Aktiv medlem
När jag förut öppnat RAW-bilder i Photoshop så har man kunnat välja "thumbnails" när man bläddrar bland filerna. Nu plötsligt funkar inte det, och jag ser bara RAW-ikoner. Begriper inte vad som hänt, då jag vad jag vet inte ändrat nåt. Detta är rätt störande, eftersom jag nu måste klicka på varenda bild för att veta vilken det är.

Jompen skrev:
Jag pm:ade dig för jag hade samma problem, men hittade lösningen på:

http://www.adobe.com/support/techdocs/331596.html

Kortfattat går det ut på att uppdatera Bridge och sedan rensa cache-minnet på Tools > Cache > Purge central cache. Sedan funkade det för mig.
Ok, jag såg ditt mail nu.

Vad exakt innebär detta?

"Important: Purging the Central Cache deletes cached thumbnail information for all folders. It also deletes labels, ratings and rotation settings for read-only files (for example, files on a CD or locked files) or file formats that don't have XMP support."

Låter ju inte som nåt man har lust med:-S

Det borde innebära att all info om bilden rensas. Själva bilden blir såklart kvar. Mina bilder roteras automatiskt i kameran och ratings är inget jag använder så det led jag inte av.

Jompen skrev:
Det borde innebära att all info om bilden rensas. Själva bilden blir såklart kvar. Mina bilder roteras automatiskt i kameran och ratings är inget jag använder så det led jag inte av.
Men vilka bilder? Det står ju "for all folders". Hela datorn, eller bara de man redigerat med Photoshop? Jag vill då inte att varenda bild på min burk ska drabbas av något så svårtolkat som det där:-S

ANNONS