TorO
Aktiv medlem
Chano skrev:
Du som inte tilltalas eller fattar bilderna ska helt enkelt hålla käft och gå vidare i livet, kanske med lite tur kommer du till insikt.
Gud har avslutat diskussionen. Nu vet vi att bilderna är bra!
( )
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Chano skrev:
Du som inte tilltalas eller fattar bilderna ska helt enkelt hålla käft och gå vidare i livet, kanske med lite tur kommer du till insikt.
Chano skrev:
Så är det väl bättre att visa sin egen industrihamn. Så kör på.
Chano skrev:
Jag har besökt och arbetat i industrihamnar ute i världen
Tuijas bilder av en industrihamn är suveräna med allt vad man kan önska i känsla.
Du som inte tilltalas eller fattar bilderna ska helt enkelt hålla käft och gå vidare i livet, kanske med lite tur kommer du till insikt. En insikt som bara kan komma genom erfarenhet.
Att inte fatta vad bilderna vill ge behöver inte betyda att man är helt idiot för alltid..
Men att inte ge utrymme för de som gillar bilderna eller förlöjliga dessa är att förta sin egen jävla existens som alls ett mänskligt fenomen.
Förbannat less på skitförnäma egoister som låtsas vara mer, men är flugskitar i jämförelse.
hansen2 skrev:
Hoho, veckans gapflabb
Men ... sicket struntprat! Serien "Harbour works" suger stora stenar genom näsan. Några axplock:
http://www.foto.gu.se/personal/tuija/Jpegs/h04.JPG
LeadHead skrev:
De två andra bilderna vill jag inte hänga i julgranen men jag tycker faktiskt att den här är lite intressant. För vad är det som säger att det alltid måste vara fel att plåta genom sly?
I det här fallet täcker slyn bilden som ett mönster och bildens enda intressepunkt, skorstenen, sticker upp i den enda luckan. Den lutande horisonten är jag dock tveksam till.
Iofs. kanske inte heller något för julgranen men jag får en känsla av att bilden är mer genomtänkt än den känsla av "nu tar jag en bild på fabriken på andra sidan men orkar inte kliva ur bilen och krypa genom slyn för att få en ren bild", som bilden inger.
Jaha, tack för det, jag är enfaldig?Aton_ skrev:
Den som tycker att bilderna på den länkade förstasidan är dåliga amatörbilder är bara enfaldig.
Chano skrev:
Du som inte tilltalas eller fattar bilderna ska helt enkelt hålla käft och gå vidare i livet, kanske med lite tur kommer du till insikt. En insikt som bara kan komma genom erfarenhet.
Att inte fatta vad bilderna vill ge behöver inte betyda att man är helt idiot för alltid..
Men att inte ge utrymme för de som gillar bilderna eller förlöjliga dessa är att förta sin egen jävla existens som alls ett mänskligt fenomen.
Förbannat less på skitförnäma egoister som låtsas vara mer, men är flugskitar i jämförelse.
Mvh/-Anders
Jag såg oxå den kritiken, och reagerade först... men den var klart konstruktiv, och givande.Michael f8 skrev:
Vad tycker du igentligen?
Ska/kan/får man kritisera andra fotografers bilder eller inte?
Du kritisera hårt här
eller gäller det bara Tuijas bilder alla måste tycka om urskillningslöst.
/Michael
Hm, missade att läsa trådens tidigare inlägg...Michael f8 skrev:
...Vad tycker du igentligen?...
En bild blir inte dålig för att man inte tycker om den. Din och min känsla för en bild säger väl mycket lite om bildens kvalitéer. Skulle Picassos konst vara skit för att jag inte gillar den? En absurd tanke. Nu drar jag verkligen inga paralleller mellan Picasso och Tuija Lindström, det var ett extremt exempel. Men principen är densamma för mig.Segeson skrev:
Näe tack, jag tittade länge men fick aldrig någon såndär skön "wow-känsla".
Korkat inlägg. Har du överhuvudtaget funderat över vad konstnären vill säga med bilderna och tekniken? Varför väljer hon ett ett så enkelt bildspråk?hansen2 skrev:
Serien "Harbour works" suger stora stenar genom näsan.
...
Ovanstående bilder är så j*a dåliga att dess motsvarighet knappast ens förekommer i nybörjarpoolen.